X

پست های ویژه دانشیار

سوالات پرتکرار آزمون تلک

سوالات پرتکرار آزمون تلک

سوالات پرتکرار را از کانال زیر دریافت نمایید:

https://t.me/telc_goethe

ثبت نام در آزمون تلک ترکیه یکی از خدمات ارائه شده در مرکز دانشیار (دکتر مجید عقلمند) است. برای کسب اطلاعات بیشتر برروی لینک زیر کلیک کنید:

https://danrc.com/post/telc-tr


سه تایل لیزن
تایل اول
۱۰ جمله و ۵ تا متن هست باید ۵ تا متن رو بخونید و طبق برداشتتون از او ۱۰ تا جمله ۵ تا جمله مناسب برای این ۵ متن رو انتخاب کنید.
روش خوندن این بخش شما فقط ۵ تا جمله صحیح رو حفظ کنید و معنی اون متن رو یاد بگیرید و بهش ربط بدید.

تایل دوم لیزن یک متن طولانی هست که شما باید بخونید و به ۵ تا سوال سه گزینه ای جواب بدید.
روش خوندن: شما کاری به متن نداشته باشید فقط این ۵ تا جمله صحیح رو حفظ کنید.

تایل سوم لیزن ۱۲ تا آگهی هست و ۱۰ جمله که درخواستهای متقاضیان هست. شما باید ۱۰ جمله رو بخونید و توی اون ۱۲ تا آگهی دنبال درخواست اون اشخاص بگردید. از ۱۰ درخواست اکثر اوقات دوتاش اصلا نیست تو آگهی‌های تایل سه و ایکس میشه و همیشه بین یک تا سه تا ایکس ممکنه متن داشته باشه ولی تو سوالای پرتکرار همشون دوتا ایکس داشتن و یکی فقط سه ایکس داشت تا جایی که یادمه و از ۱۲ تا آگهی فقط ۸ تا آگهی با اون درخواست‌های متقاضیان مطابقت داره. ۴ تای دیگه سرکاریه.
روش خوندن: شما جمله ها رو به آگهی هایی که جواب هستن ربط میدید و حفظ میکنید.

 اینجوری تایل لیزن کلا تموم میشه.

بعدش دوتا بخش گرامر داره.
بخش اول یک نامه هست که ۱۰ تا جای خالی داره و هر جای خالی سه گزینه داره که براش گزینه صحیح رو انتخاب میکنید.
بخش دوم گرامر یک متن هست که ۱۰ تا جای خالی داره و ۱۵ تا کلمه و فعل رو درهم ریختن و شما باید بتونید تشخیص بدید کدوم کلمه برای کدوم جای خالی درسته.

روش خواندن بخش گرامر:
تنها راهش یا یادگرفتن گرامرش هست یا رمز گذاری یک کلمه قبل و جوابش یا حفظ کردن اون جمله که فکر کنم بهتر باشه گرامرش رو یاد بگیرید که بدرد آینده هم بخوره و اگر عجله داشتید یک کلمه قبل از جواب و خود جواب رو حفظ کنید. بعد از این بخش میان پاسخنامه های لیزن و گرامر رو ازتون میگیرن و ۵ دقیقه استراحت میدن که اگر کسی خواست میتونه بره دستشویی.

 بعدش شروع میکنن برای بخش هوقن

هوقن سه بخش داره

تایل اول هوقن ۵ تا سواله 
تایل دوم هوقن ۱۰ تا سواله
تایل سوم هوقن ۵ تا سواله

تمام هوقنها جوابش مثبت یا منفی میشه
richtig
falsch
+
-
روش خوندن: شما جمله های مثبت رو یاد بگیرید.
بعد از هوقن پاسخنامه هوقن رو که جمع کردن بخش شقایبن شروع میشه

شقایبن
بابت شقایبن به شما دوتا موضوع میدن که یکی رو انتخاب میکنید و مینویسید. اشتباه بعضی اشخاص: انتخاب کردن هر دو موضوع و نوشتن. لازم نیست هر دو موضوع رو بنویسید. یک موضوع رو انتخاب کنید و بنویسید.

 موضوعها 
یک موضوع درخواست اطلاعات هست.
یک موضوع بیشورده (شکایت).

هرکسی میگه موضوع بیوربونگ هست اون شخص رفته یوتیوب و جاهای دیگه رو چک کرده و اطلاعات غلط به شما داره میده چون تلک فقط و فقط درخواست اطلاعات و بیشورده داره میده از زمانی که خودم امتحان دادم همین بوده.
بعد از این شما حدودا ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت بهتون استراحت میدن ولی اجازه نمیدن به مبایل دسترسی داشته باشید اکثر موسسه ها. و بعد همه رو جمع میکنن و به نوبت 2 نفر، 2 نفر میبرن برای آزمون موندلیش (اشپقشن)

اشپقشن سه بخش داره
از تایل دو شروع میکنم توضیح میدم چون اول این اتفاق میفته 

بخش دوم
دیسکسیون بهش میگن که یک صفحه متن طولانی بهتون میدن با ۲۰ دقیقه زمان برای آمادگی بخش دوم و سوم. تو اتاق جدا میبرنتون دو نفری شما و پارتنرتون و یک نفر مراقب. بهتون یک برگه آ۴ میدن برای نوت برداری که میتونید کلمات مهم یا نکاتی که لازمه صحبت کنید رو اونجا نوت بردارید ولی اجازه ندارید جملات آلمانی بصورت جمله کامل بنویسید و از رو بخونید اینکار باعث میشه نمره از دست بدید. بعد ۲۰ دقیقه ازتون برگه ها رو میگیرن و میبرنتون اتاق ممتحن. پیش ممتحن که رفتید خودتون رو خیلی ساده و خلاصه معرفی میکنید.

اسم و فامیل

  • چند سالتونه و از کجا هستید و کارتون چیه.
  • لازم نیست خیلی طولانیش کنید که یکوقت غلط گرامری داشته باشید یا از تو همون صحبتهاتون ممتحنها ازتون سوال بپرسن و گیر کنید.
  • هیچ نمره ای نداره این بخش ولی تاثیر مثبت رو ممتحن داره برای دیدن دایره لغات و گرامر شما.
  • تایل یک موندلیش رو شما خودتون از قبل انتخاب کردید و حفظ کردید و اونجا باید تو یک دقیقه و نیم بگید و دوتا سوال هم پارتنرتون ازتون در مورد همون چیزی که شما گفتید میپرسه و پارتنرتون شروع میکنه پرزنت خودشو تعریف کردن و شما دو سوال میپرسید. بعدش میره برای بخش دوم موندلیش که دیسکسیون هست.
Print
689 رتبه بندی این مطلب:
3/3
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان