X

پست های ویژه دانشیار

ثبت نام در آزمون GRE

ثبت نام در آزمون GRE

آزمون GRE یکی از امتحانات زبان است که توسط ETS برگزار می شد. نمره این آزمون شاخص ارزیابی زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه‌های جهان است که ارائه مدرک مربوط به آن  به هنگام ثبت نام الزامی است.  نمره آزمون GRE یکی از مدارک ضروری برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا است و کسب نمره بالا در آن می‌تواند شما را از دانشجویان دیگر متمایز سازد.  اگر مدرک تافل یا آیلتس دارید، با شرکت در آزمون GRE General شایستگی خود را برای ورود به مقطع فوق لیسانس و دکترا نشان دهید.

 

 

پرداخت هزینه چاپ مقاله

 

معدل کل دوره ی 4 ساله کارشناسی اهمیت زیادی برای اعطای پذیرش دارد و همین مورد از نقاط ضعف دانشجویان در دریافت پذیرش از دانشگاه ها است. برخی از افراد براین عقیده هستند که داشتن نمره بالا در آزمون GRE می‌تواند معدل دوره کارشناسی را جبران نماید و این نقطه ضعف را بپوشاند. با توجه به نکاتی که مطرح گردید می توان نتیجه گرفت که به همان اندازه که این آزمون اهمیت دارد، به‌دست آوردن نمره بالا در آن نیز دشوار است. بدست آوردن نمره بالا نیاز به توانایی ذهنی قوی و سختکوشی بسیار دارد و مشخص است که کسب نمره بالا در این آزمون، شانس دانشجو را در دریافت پذیرش، بسیار افزایش می دهد.

بخش‌های مختلف آزمون GRE
آزمون GRE General شامل سه بخش است که در اینجا به اختصار شرح داده می شود:
1.    Verbal Reasoning (استدلال کلامی): این قسمت شامل سوالاتی درخصوص واژگان و درک مطلب است. در این بخش توانایی شرکت کنندگان در تجزیه و تحلیل متن های مختلف و ترکیب حاصل از آن و همچنین ارتباط بین قسمت های مختلف جمله و تشخیص رابطه کلمه ها در یک متن تخصصی سنجیده می شود.  در این بخش باید طی 30 دقیقه به 20 سوال پاسخ دهید. حداقل نمره در این بخش 130 است و بالاترین نمره 170 می باشد.  اطلاعات بیشتر در صفحه مربوط به آزمون GRE در سایت ETS ارائه شده است.
2.    Quantitative Reasoning (استدلال کمی): این قسمت شامل سوالات ریاضی و مهارت‌های محاسباتی است که سوالات آن در سطح دوره دبیرستان است. در این بخش باید در مدت 35 دقیقه به 20 سوال پاسخ دهید. تعداد 20 سوال در این قسمت وجود دارد و مدت زمان پاسخگویی به آن 35 دقیقه می‌باشد. حداقل نمره در این بخش 130 است و بالاترین نمره 170 می باشد.  اطلاعات بیشتر در صفحه مربوط به آزمون GRE در سایت ETS ارائه شده است.

3.    Analytical Writing (نوشتار تحلیلی): این قسمت شامل دو بخش با عناوین Issue Task (نوشتن یک انشا درباره موضوعی که ارائه شده است) و Argument Task (نوشتن یک تحلیل از متنی که ارائه شده است) می‌باشد. نمرات این بخش ما بین 0 تا 6 است. اطلاعات بیشتر در صفحه مربوط به آزمون GRE در سایت ETS ارائه شده است.

زمان، هزینه و شیوه ثبت نام آزمون GRE General
هزینه ثبت نام آزمون GRE General دقیقا 205 دلار آمریکا است. اگر بخواهید به صورت Late (یعنی 1 هفته تا 4 روز مانده به آزمون) ثبت نام کنید، هزینه ی ثبت نام به 230 دلار افزایش خواهد یافت.
آزمون GRE هر هفته در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود. جهت کسب اطلاعات در خصوص مراکز برگزاری و تاریخ های برگزاری آزمون  به بخش GRE در وبسایت ETS مراجعه نمایید. همچنین می توانید این اطلاعات را از دانشیار نیز دریافت نمایید.  
جهت شرکت در این آزمون، در گام اول باید در وبسایت ETS یک حساب کاربری بسازید. پس از انتخاب مرکز و تاریخ آزمون به صفحه پرداخت با مسترکارت یا ویزا‌‌کارت هدایت خواهید شد و بعد از انجام پرداخت، ثبت نام شما نهایی می شود. پرداخت هزینه آزمون GRE General را می توانید به گروه دانشیار بسپارید.  

نکاتی مهم درخصوص ثبت نام آزمون GRE General
•    همراه داشتن موبایل، ماشین حساب، کاغذ، هر نوع خودکار و مداد در زمان برگزاری آزمون ممنوع است. مسئولین برگزاری آزمون کاغذ و مداد در اختیار شما قرار خواهند داد و جهت انجام محاسبات می توانید از ماشین حسابی که بر روی صفحه مانیتور وجود دارد (نرم افزار برگزاری آزمون) استفاده نمایید.
•    نتیجه آزمون را می توانید بین 10 تا 15 روز پس از آزمون در پروفایل خود ببینید.
•    نتیجه این آزمون 5 سال معتبر است.
•    ارسال گزارش نمره (Report) برای 4 دانشگاه رایگان است. مشخصات دانشگاه ها را در روز آزمون به همراه داشته باشید.
•    می توانید ثبت نام خود را لغو نمایید. جهت لغو آزمون تا 4 روز پیش از تاریخ آزمون فرصت دارید. در صورت لغو آزمون، بازگشت هزینه ثبت نام (Refund) تحت شرایط زیر است:
•    فقط 50 درصد از هزینه ثبت نام آزمون به شما برگردانده می شود.
•    توجه داشته باشید که مبنای هزینه آزمون، مبلغ ثبت نام به صورت Regular deadline است و اگر به صورت Late ثبت نام انجام شده باشد، تنها نیمی از هزینه Regular باز گردانده می شود.
•    مسئولین برگزاری آزمون GRE جهت احراز هویت، کارت ملی یا گذرنامه را بررسی می‌کنند، پس حتما یکی از این مدارک را با خود ببرید. توجه داشته باشید که شناسنامه برای احراز هویت پذیرفته نیست.
•    پس از اتمام مرحله احراز هویت، با وب کم یک عکس از شما گرفته می‌شود و سپس کامپیوتری که باید با آن آزمون را انجام دهید، تعیین خواهد شد.
•    پس از اتمام آزمون، می توانید نتایج مربوط به بخش های Verbal و Quantitative را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که این نمرات، نمره رسمی و قابل استناد محسوب نمی گردد.
•    داوطلبان هشت رشته علاوه بر نمره GRE General باید نمره آزمون GRE Subject را نیز ارائه دهند. این رشته‌ها عبارتند از: زیست شناسی سلولی و مولکولی، بیوشیمی، شیمی، ادبیات انگلیسی، فیزیک، ریاضی، روانشناسی و زیست شناسی. جهت اطلاع از شرایط این آزمون می‌توانید صفحه مخصوص به آن را در سایت ETS بررسی نمایید.

گام اول: ابتدا فرم مربوط به ثبت نام در آزمون GRE را از بخش زیر دانلود نمایید و پس از تکمیل به دانشیار بفرستید. این فرم را می توانید با مکاتبه با دانشیار نیز دریافت نمایید.

گام دوم: فرم توسط گروه دانشیار بررسی می شود.

گام سوم: پیش فاکتور انجام ثبت نام از سوی دانشیار صادر می گردد.

گام چهارم: با پرداخت معادل ریالی هزینه ثبت نام، ثبت نام توسط دانشیار انجام خواهد شد.

گام پنجم: با مراجعه به صفحه خود در سایت ETS کارت ورود به جلسه را دریافت نمایید.

Print
3395 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

فایل ها برای دانلود

  • GRE_Form(.docx, 29/79 KB) - 450 download(s)

نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان