X

پست های ویژه دانشیار

بررسی مشخصات شناسنامه ای وب سایت مجله

بررسی مشخصات شناسنامه ای وب سایت مجله

در این قسمت راهنمایی تخصصی در خصوص بررسی اطلاعات شناسنامه ای دامنه وب سایت های اینترنتی ارایه می گردد. اطلاعات شناسنامه ای اطلاعاتی درخصوص تاریخ خرید/ایجاد دامنه، تاریخ تمدید، مدت تمدید و تاریخ انقضاء و اطلاعاتی مانند نام و آدرس شخص یا شرکت ایجاد کننده دامنه، آدرس پستی و شماره تماس را در اختیار ما قرار می دهد.

تاریخ خرید دامنه، تاریخ تمدید و تاریخ اتمام مهلت شارژ دامنه، اطلاعاتی است که جهت بررسی وب سایت مجلات علمی کاربرد دارد. معمولا تاریخ ایجاد وب سایت مجلات جعلی طی یک یا دو سال گذشته است. مجله ای مانند Wulfenia فقط یک ماه پس از ایجاد دامنه اقدام به دریافت مقاله نمود. این مجله جعلی بود.

 

نحوه بررسی خرید یا ایجاد دامنه

ابتدا به سایت www.whois.domaintools.com بروید و آدرس دامنه سایت مورد نطر را بنویسید. سپس بر روی Search کلیک کنید (تصویر1). در صفحه بعد می توانید اطلاعات شناسنامه ای وب سایت را مشاهده نمایید.

بررسی اعتبار مجلات علمی

تصویر 1

 

همانطور که در تصویر 2 قابل مشاهده است دامنه www.nautilusjournal.net در سال 2013 ایجاد شده است. این دامنه تا سال 2015 اعتبار دارد.همچنین بررسی دامنه shellmuseum.org نشان می دهد که این دامنه در سال 1996 ایجاد شده است و تا سال 2015 دارای اعتبار می باشد.

از مقایسه ی اطلاعات دامنه ها مشخص است که دامنه اصلی مجله Nautilus دامنه shellmuseum.org می باشد و آدرس www.nautilusjournal.net توسط کلاه برداران ایجاد شده است.

 

بررسی اعتبار مجلات علمی

تصویر 2

بررسی اعتبار مجلات علمی

تصویر 3

 

نویسنده: مجید عقلمند (مدیر دانشیار)

Print
4960 رتبه بندی این مطلب:
3/5
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان