X

پست های ویژه دانشیار

شیوه استناددهی در مقاله ISI

شیوه استناددهی در مقاله ISI

اگر می خواهید مقاله خود را در مجلات ISI-JCR-Q1-SJR به چاپ برسانید، حتما به این موارد توجه داشته باشید. 

منابع مقاله شما به صورت خودکار توسط مجله بررسی می شود و گزارشی از آن در اختیار شما و سردبیر قرار می گیرد. 

در این گزارش که در تصویر زیر نیز قابل مشاهده است، تعداد منابع شما نوشته شده است. همه منابع توسط مجله بررسی می شود و تعداد منابع دارای اعتبار و بدون اعتبار ارائه می گردد.  

 

شیوه استناددهی در مقالات ISI

 

اگر هدف شما چاپ مقاله در مجلات اشاره شده باشد باید توجه داشته باشید که تنها به مقالاتی استناد دهید که در دو پایگاه  Scopus و CrossRef نمایه شده باشند در غیر این صورت اعتبار کار شما پایین می آید. 

من در بررسی مقالاتی که به دستم می رسد ابتدا به این موارد توجه می کنم. تحقیقی که برپایه مقالات تایید نشده است چندان خوب به نظر نمی رسد. البته مقاله را رد نمی کنم بلکه این مورد را برای نویسنده توضیح می دهم تا منابع را تصحیح نماید و آن را مجددا به مجله بفرستد. 

همچنین اگر منابع براساس فرمت تنظیم نشده باشد چنین خطاهایی غیر قابل اجتناب است. در مواردی جابجا نوشتن نام نویسنده ها و یا اشتباه در نام و نام خانودگی باعث بی اعتبار شدن منبع مربوطه می شود. 

نویسنده: دکتر مجید عقلمند (مدیر دانشیار)
 

Print
1566 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان