X

پست های ویژه دانشیار

نمونه متن داوری مقاله

نمونه متن داوری مقاله

زمانی که نویسندگان مقاله خود را به مجلات علمی می فرستند و مقاله آنها پتانسیل چاپ در مجله را دارد اما کاملا برای انتشار آماده نیست، از سوی مجله ایمیلی مبنی بر بازبینی و ارسال مجدد مقاله دریافت می کنند.

معمولا سردبیران مقاله را برای داوران دیگر ارسال می کنند و سپس داوران سوالاتی را از نویسنده می پرسند و تغییراتی را لازم می بینند. به عنوان مثال ممکن داوران از نویسنده بخواهند در مورد بخش هایی از مقاله توضیح بیشتری ارائه دهند و یا قسمت های طولانی را کوتاه نماید و یا تجزیه و تحلیل بیشتری انجام دهند.

شیوه پاسخ دادن به سردبیر و داوران بسیار مهم است. نویسندگان باید به نقد های صورت گرفته بدرستی پاسخ دهند. نحوه پاسخ دادن شما به سوال داوران نشان می دهد که هر نظر چقدر برای شما اهمیت داشته است و چقدر به آن پرداخته اید. در نامه ای که به عنوان پاسخ به داوران تنظیم می نمایید باید نظرات داوران را یکی پس از دیگری ذکر نموده و پاسخ دهید. نویسنده باید پاسخ خود را با رنگی متفاوت و یا فونتی متفاوت ذکر نماید. همچنین می توان از عبارت "نظر داوران" و "پاسخ نویسنده" استفاده کرد. هر تغییری که در مقاله ایجاد شده است را باید توضیح داد. ذکر تغییرات باید براساس شماره صفحه و سطر باشد. نویسندگان می توانند در متن مقاله نیز تغییرات را با رنگی دیگر متمایز کنند. در صورتیکه نویسندگان تغییری در متن مقاله ایجاد نکنند باید دلیل عدم تغییرات را به روشنی بیان کنند.

نویسندگان همچنین باید نامه ای همراه با فایل "پاسخ به داوران" و "مقاله ویرایش شده" تنظیم نمایند.

نمونه پاسخ به داوران

تصویر زیر یک نمونه پاسخ به داوران است. این نمونه شامل شیوه پیشنهادی برای پاسخ به داوران است.

از این نمونه به عنوان یک الگو برای پاسخ به داوران استفاده کنید و مطمئن شوید که مطالب را تغییر دهید تا نظرات خاصی را که توسط داوران مقاله شما مطرح شده است برطرف کند.

هنگام ساختن فایل یا نامه پاسخ به داوران، همه نظرات را با دقت بخوانید و با تأمل و دقت به آنها پاسخ دهید.

اگر در زمینه نوشتن فایل پاسخ به داوران به مشاوره تخصصی نیاز داشتید می توانید با دانشیار تماس بگیرید.

نوشتن فایل پاسخ به داوران و مشاوره در این زمینه یکی از خدمات ارائه شده در دانشیار است. 

 

نمونه داوری مقاله به انگلیسی

 

نمونه داوری مقاله به انگلیسی

 

نویسنده: دکتر مجید عقلمند (مدیر دانشیار)

Print
10795 رتبه بندی این مطلب:
4/1
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان