پست های ویژه دانشیار

data availability statement چیست؟

data availability statement چیست؟

بیانیه های در دسترس بودن داده ها(Data availability statements) مربوط به مکان و شیوه دردسترس بودن داده هایی است که در طی پژوهش تولید می شود و به عنوان نتیجه در مقاله گزارش می شود.

نویسندگان در مقالات خود می توانند از جملات آماده ای که توسط مجلات و یا انتشارات ارائه شده است، استفاده نمایند. براساس نوع تحقیقی که انجام شده است و همچنین نوع داده ها و ضرورت در دسترس بود آنها می توان در نوشتن این بیانیه ها تصمیم گرفت. نوشتن این بیانیه ها در بسیاری از مقالات علمی الزامی است و معمولا به صورت ویژه به دفترمجله ارسال می شود و یا در متن مقاله قبل از بخش منابع قرار می گیرد. درصورتیکه درخصوص تحقیق خود و نوع داده ها نیاز به بررسی بیشتری دارید می توانید با دفتر مجله تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید و براین اساس درخصوص این بیانیه و نحوه تنظیم آن تصمیم بگیرید.

به صورت کلی بیانیه دردسترس بودن داده ها می تواند به یکی از شکل های زیر باشد:

  • مجموعه داده های ایجاد شده و/یا تجزیه و تحلیل در طول مطالعه فعلی در پایگاه [نام پایگاه] ، [پیوند وب دائمی به مجموعه داده ها] موجود است.
  • مجموعه داده های ایجاد شده و/یا تجزیه و تحلیل در طول مطالعه فعلی در صورت درخواست از نویسنده مربوطه ارائه می گردد.
  • همه داده های ایجاد شده یا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته در طول این مطالعه در این مقاله منتشر شده (و فایل های اطلاعاتی تکمیلی آن) گنجانده شده است.
  • مجموعه داده های ایجاد شده و/یا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته در طول مطالعه فعلی به دلیل [دلیل (های) چرا داده ها عمومی نیستند] در دسترس عموم نیست، اما در صورت درخواست از نویسنده مربوطه در دسترس است.
  • اشتراک داده ها در این مقاله قابل اجرا نیست زیرا هیچ داده ای در طول مطالعه فعلی تولید یا مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته است.  
  • داده هایی که از یافته های این مطالعه پشتیبانی می کنند از [نام شخص ثالث] در دسترس است، اما محدودیت هایی در دسترس بودن این داده ها وجود دارد، که برای مطالعه فعلی تحت مجوز استفاده شده اند، و بنابراین در دسترس عموم نیست. با این حال، داده ها از نویسندگان بنا به درخواست معقول و با اجازه [نام شخص ثالث] در دسترس است.

 

نویسنده: دکتر مجید عقلمند(مدیر دانشیار)

4519
رتبه بندی این مطلب:
3.3

کلمات کلیدی:

ارسال مقاله به isi امتیاز مقاله ISI پذیرش مقاله isi تبدیل پایان نامه به کتاب چاپ سریع مقاله در مجلات داخلی چاپ مقاله ISI چاپ مقاله ISI تضمینی خرید مقاله ISI فروش مقاله قیمت مقاله isi قیمت مقاله علمی پژوهشی قیمت نوشتن مقاله علمی پژوهشی لیست مجلات isi ایران مجلات isi ایرانی علوم پزشکی مجلات isi ایرانی مدیریت ویرایش مقالات دانشگاه تهران لیست مجلات معتبر isi 2021 لیست مجلات نامعتبر وزارت علوم 1400 لیست مجلات open access مشارکت در مقاله ISI چاپ مقاله فوری درج نام در مقاله آماده چاپ مشارکت در چاپ مقاله ارسال مقاله به دانشگاه آکسفورد چاپ مقاله در یک هفته چاپ مقاله با هزینه کم ارسال رایگان مقاله isi گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی به صورت تضمینی لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله لیست مجلات رایگان برای چاپ مقاله مقاله را به کجا ارسال کنیم ارسال مقاله رایگان مجلات isi با پذیرش سریع اخذ پذیرش مقاله علمی پژوهشی داخلی چاپ مقاله علمی پژوهشی وزارتین چاپ تضمینی مقاله علمی پژوهشی مدت زمان پذیرش مقاله علمی پژوهشی Apc در مقالات چیست لیست ژورنال های رایگان ISI مجلات علمی پژوهشی خارجی لیست مجلات علمی تخصصی انجام مقاله ISI آدرس سایت isi ارسال مقاله به اسکوپوس ارسال مقاله به دانشگاه هاروارد ارسال مقاله به دانشگاه های خارجی ارسال مقاله به مجلات داخلی ارسال مقاله به ناسا ارسال مقاله به همایش اعتبار مجله elsevier اکسپت تضمینی مقاله isi اکسپت رایگان مقاله اکسپت سریع مقاله در مجلات داخلی اکسپت مقاله isi اکسپت مقاله تضمینی اکسپت مقاله سریع اکسپت مقاله علمی پژوهشی آموزش ارسال مقاله isi آموزش تصویری ارسال مقاله isi به ناشر elsevier اموزش ثبت مقاله انتخاب مجله برای چاپ مقاله انجام پذیرش مقاله انجام مقاله دانشجویی برای چاپ مقاله چه باید کرد بهترین سایت تحقیق دانشجویی بهترین سایت های علمی جهان بهترین مجلات علمی ایران بهترین مجله برای چاپ مقاله

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما