پست های ویژه دانشیار

نمونه متن داوری مقاله

نمونه متن داوری مقاله

زمانی که نویسندگان مقاله خود را به مجلات علمی می فرستند و مقاله آنها پتانسیل چاپ در مجله را دارد اما کاملا برای انتشار آماده نیست، از سوی مجله ایمیلی مبنی بر بازبینی و ارسال مجدد مقاله دریافت می کنند.

معمولا سردبیران مقاله را برای داوران دیگر ارسال می کنند و سپس داوران سوالاتی را از نویسنده می پرسند و تغییراتی را لازم می بینند. به عنوان مثال ممکن داوران از نویسنده بخواهند در مورد بخش هایی از مقاله توضیح بیشتری ارائه دهند و یا قسمت های طولانی را کوتاه نماید و یا تجزیه و تحلیل بیشتری انجام دهند.

شیوه پاسخ دادن به سردبیر و داوران بسیار مهم است. نویسندگان باید به نقد های صورت گرفته بدرستی پاسخ دهند. نحوه پاسخ دادن شما به سوال داوران نشان می دهد که هر نظر چقدر برای شما اهمیت داشته است و چقدر به آن پرداخته اید. در نامه ای که به عنوان پاسخ به داوران تنظیم می نمایید باید نظرات داوران را یکی پس از دیگری ذکر نموده و پاسخ دهید. نویسنده باید پاسخ خود را با رنگی متفاوت و یا فونتی متفاوت ذکر نماید. همچنین می توان از عبارت "نظر داوران" و "پاسخ نویسنده" استفاده کرد. هر تغییری که در مقاله ایجاد شده است را باید توضیح داد. ذکر تغییرات باید براساس شماره صفحه و سطر باشد. نویسندگان می توانند در متن مقاله نیز تغییرات را با رنگی دیگر متمایز کنند. در صورتیکه نویسندگان تغییری در متن مقاله ایجاد نکنند باید دلیل عدم تغییرات را به روشنی بیان کنند.

نویسندگان همچنین باید نامه ای همراه با فایل "پاسخ به داوران" و "مقاله ویرایش شده" تنظیم نمایند.

نمونه پاسخ به داوران

تصویر زیر یک نمونه پاسخ به داوران است. این نمونه شامل شیوه پیشنهادی برای پاسخ به داوران است.

از این نمونه به عنوان یک الگو برای پاسخ به داوران استفاده کنید و مطمئن شوید که مطالب را تغییر دهید تا نظرات خاصی را که توسط داوران مقاله شما مطرح شده است برطرف کند.

هنگام ساختن فایل یا نامه پاسخ به داوران، همه نظرات را با دقت بخوانید و با تأمل و دقت به آنها پاسخ دهید.

اگر در زمینه نوشتن فایل پاسخ به داوران به مشاوره تخصصی نیاز داشتید می توانید با دانشیار تماس بگیرید.

نوشتن فایل پاسخ به داوران و مشاوره در این زمینه یکی از خدمات ارائه شده در دانشیار است. 

 

نمونه داوری مقاله به انگلیسی

 

نمونه داوری مقاله به انگلیسی

 

نویسنده: دکتر مجید عقلمند (مدیر دانشیار)

10428
رتبه بندی این مطلب:
4.1

کلمات کلیدی:

ایمپکت فاکتور خوب چند است ویرایش مقالات دانشگاه تهران اعتراض به داوری مقاله انواع ریجکت مقاله تشکر از داور مقاله به انگلیسی جواب ریوایز درخواست داوری مقالات طرح درخواست withdraw از سردبیر طریقه نامه نوشتن به ادیتور مقاله isi طولانی شدن زمان داوری مقاله مقالات از نوع letter منظور از تکمیل داوری چیست نامه به سردبیر pdf نحوه نوشتن نامه به سردبیر مجله نمونه ریوایز مقاله نمونه فرم داوری نمونه متن داوری مقاله نمونه نامه به سردبیر فارسی نمونه نامه پاسخ به داوری مقاله نمونه نامه پاسخ به داوری مقاله انگلیسی نمونه نامه پاسخ به داوری مقاله فارسی نمونه نامه درخواست پذیرش مقاله نمونه نامه فارسی به سردبیر مجله برای چاپ مقاله وضعیت یک مقاله بعد از سابمیت "نمونه داوری مقاله به انگلیسی" حذف مقاله روند داوری مقالات الگوی پاسخ به داوری مقالات نمونه داوری مقاله فارسی نمونه نامه انگلیسی به سردبیر مجله برای چاپ مقاله Decision in process یعنی چه Draft مقاله چیست Editor assignment pending به چه معناست Editor assignment pending یعنی چی With editor یعنی چی احتمال ریجکت مقاله بعد از ریوایز ادیتور مقاله ارسال شده برای داوری نهایی اصطلاحات انگلیسی مقالات علمی اعتبار رای داوری امتناع داور از داوری انجام اصلاحات مقاله انجام ریوایز مقاله ایمیل پیگیری انگلیسی پیگیری داوری مقاله تاخیر در داوری مقاله تشکر از استاد برای چاپ مقاله جملات آماده برای نگارش مقالات آکادمیک انگلیسی pdf چگونه یک مقاله را داوری کنیم درخواست داوری ریسابمیت ریوایز خوردن مقالات در نشریات داخلی فرایند داوری مقالات در مجلات علمی ایران فرم درخواست داوری word لغات پرکاربرد در مقالات فارسی متن نامه پیگیری مجدد مدت زمان under review مراحل پذیرش مقاله معنی submit مقاله مقالات letter to editor مهلت اجرای رای داوری نامه اداری با موضوع چاپ مقاله نامه به سردبیر برای پیگیری مقاله نامه به سردبیر فارسی نامه به سردبیر مجله isi نامه پس گرفتن مقاله نامه پیرو به چه منظور ارسال میشود نامه پیرو به چه منظور است نامه پیگیری مقاله از ژورنال نامه تشکر از سردبیر نحوه ارجاع پرونده به داوری نحوه داوری نحوه نگارش مقاله نامه به سردبیر نمونه داوری مقالات انگلیسی نمونه داوری مقالات فارسی نمونه فرم داوری اقدام پژوهی نمونه مقاله داوری شده نمونه نامه انگلیسی برای پیگیری مقاله نمونه نامه به ادیتور ژورنال نمونه نامه به سردبیر نمونه نامه به سردبیر مجله برای چاپ مقاله نمونه نامه پیگیری نمونه نامه یادآوری ویت دراو یعنی چه لیست مجلات ISI با داوری آسان لیست ژورنال های ISI با داوری آسان فهرست مجلات ISI با داوری آسان فهرست ژورنال ISI با داوری آسان لیست مجلات ISI با داوری سریع لیست ژورنال های ISI با داوری سریع فهرست مجلات ISI با داوری سریع فهرست ژورنال ISI با داوری سریع لیست مجلات ISI با داوری پولی لیست ژورنال های ISI با داوری پولی

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما