X

پست های ویژه دانشیار

عوامل موثر کارآفرینی
Dr. Majid Aghlmand

عوامل موثر کارآفرینی

مهندس رشیدی، دکتر زند و دکتر دهیوری

کار آفرینی چیزی جز شناخت فرصت ها و استفاده بهینه از آن نیست. با وجود اینکه کارآفرینی علم جدیدی است امروزه در تمامی ابعاد توسعه مطرح است. باعنایت به اهمیت بخش تعاون در افزایش اشتغال و به خصوص در تعاونی های کشاورزی و به علت تأثیری که بر رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و کاهش مهاجرت می گذارند، شناخت عوامل موثر بر توسعه مهارت های کارآفرینی و شناسایی موانع و مشکلات این تعاونی ها در خصوص کارآفرینی و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات به وجود آمده ضروری به نظر می رسد. اثر حاضر به شناسايی عوامل مؤثر بر توسعه مهارت های كارآفريني در تعاوني هاي روستايي استان البرز پرداخته  و اهداف اختصاصی آن شامل: بررسی و اولویت بندی میزان مهارت های کارآفرینی در بین اعضاء تعاونی های کشاورزی روستایی و بررسی عوامل روانشناختي، آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، مدیریتی، سیاستگذاری، فنی و  ويژگي هاي فردي مؤثر در توسعه مهارت هاي كارآفريني و نیز بررسی موانع و محدودیت های توسعه مهارت های کارآفرینی در تعاونی های روستایی استان البرز  می باشد.
این پژوهش در واقع از پنج بخش اصلی تشکیل شده است. در بخش اول نویسنده توصیفی مختصر در مورد جنبه های اصلی پژوهش، هدف پژوهش، و نیز اهمیت و ضرورت انجام پژوهش ارایه می دهد. سپس در بخش دوم متغیرهای مطالعه و نیز مطالعات نظری و عملی مرتبط با آنها بصورت دقیق مورد بحث قرار می گیرند. بخش سوم نیز به تشریح و توضیح ویژگی ها، فرایندها، و نیز ابزار های استفاده شده جهت جمع آوری و تحلیل داده ها می پردازد. نویسنده سپس در بخش چهارم نتایج حاصل شده از آنالیز داده های جمع آوری شده را ارایه و بحث می کند. در نهایت در بخش پنجم نتیجه گیری های کلی بیان می شود.
 در پایان، امید است اثر حاضر در جهت ارتقای دانش خوانندگان و علاقه مندان موثر باشد.

 

Print
3617 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
نویسنده/نویسندگان:امیرمعز رشیدی، دکتر آزیتا زند و دکتر سحر دهیوری
سال چاپ کتاب1394
زبانفارسی
لینک آمازونhttp://
لینک گوگل بوکhttp://
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان