X

پست های ویژه دانشیار

اعتبارات بانك كشاورزی
Dr. Majid Aghlmand

اعتبارات بانك كشاورزی

مهندس قزل سفلی، دکتر زند و امیرعضدی

بدون شك بخش كشاورزی یكی از مهمترین قطب های اقتصادی كشور محسوب می گردد و درصد قابل توجهی از شاغلان (یک چهارم جمعیت شاغل کشور) رابه خود اختصاص داده است وسرمایه گذاری و توجه ویژه به این بخش امری اجتناب ناپذیر است چرا كه اقتصاد ایران را باید اقتصادی بر پایه كشاورزی دانست. اقتصاد مبتنی بر كشاورزی است كه امنیت غذایی، توسعه اقتصادی و اشتغال و استقلال كشور را به دنبال خواهد داشت بر كسی پوشیده نیست كه تحقق این امور چه تاثیری در حفظ امنیت ملی، ابعاد سیاسی و اجتماعی دركشور دارد و چه عامل بازدارنده ای در برابر ابرقدرت های جهانی است.

ارائه اعتبارات به كشاورزان همواره به عنوان یك عامل مهم ومداخله گر در توسعه بخش كشاورزی مطرح بوده است وماهیت این اعتبارات پیوسته مورد توجه سیاستگزاران برای توسعه بخش مزبور بوده است. بعد از انقلاب سبز ارائه اعتبارات به كشاورزان براین مبنا كه نرخ بهره منابع مالی غیررسمی بالا است اهمیت فراوان یافت .اما مشكلاتی كه ارائه اعتبارات به صورت كلان داشت توجه سیاستگزاران وبرنامه ریزان رابه سمت اعتبارات خرد جلب كرد و ارائه اعتبارات به صورت خرد با هدف كمك به سرمایه كشاورز جهت تامین نهاده های كشاورزی، كمك به كشاورز برای جوابگویی به مشكلات نقدینگی به خاطر فصلی بودن تولید و درآمد كه معمولا با آن مواجه است مطرح شد و تا آنجا اهمیت یافت، كه سازمان ملل سال 2005 را سال اعتبارات خرد نامید. بنابراین نكته ای كه درحال حاضراهمیت می یابد این است كه ارائه اعتبارات خرد بانكی تا چه حد توانسته است به ارتقاء توسعه كشاورزی علی الخصوص كشاورزی روستائیان خرده مالك كمك كند و آیا مطالعات موردی، تاثیرمثبت اعتبارات خرد بانكی را نشان می دهد یا خیر؟ که این تحقیق با این هدف انجام پذیرفته است

این پژوهش در واقع از پنج بخش اصلی تشکیل شده است. در بخش اول نویسنده توصیفی مختصر در مورد جنبه های اصلی پژوهش، هدف پژوهش، و نیز اهمیت و ضرورت انجام پژوهش ارایه می دهد. سپس در بخش دوم متغیرهای مطالعه و نیز مطالعات نظری و عملی مرتبط با آنها بصورت دقیق مورد بحث قرار می گیرند. بخش سوم نیز به تشریح و توضیح ویژگی ها، فرایندها، و نیز ابزار های استفاده شده جهت جمع آوری و تحلیل داده ها می پردازد. نویسنده سپس در بخش چهارم نتایج حاصل شده از آنالیز داده های جمع آوری شده را ارایه و بحث می کند. در نهایت در بخش پنجم نتیجه گیری های کلی بیان می شود.

 در پایان، امید است اثر حاضر در جهت ارتقای دانش خوانندگان و علاقه مندان موثر باشد.

Print
3704 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
نویسنده/نویسندگان:محمد تقی قزل سفلی، دکتر آزیتا زند و طوبی امیر عضدی
زبانفارسی
لینک آمازونhttp://
لینک گوگل بوکhttp://
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان