X

پست های ویژه دانشیار

مقاله در مجله ISI چگونه داوری می شود

مقاله در مجله ISI چگونه داوری می شود

در دانشیار در پست های آموزشی بسیاری درخصوص شیوه چاپ مقاله و پروسه چاپ آن توضیح داده ایم. در این پست ها همواره سعی بر این بوده است که پروسه واقعی چاپ مقاله را به صورت کامل آموزش دهیم تا پژوهشگران خود بتوانند کلیه مراحل را انجام دهند و در چاپ مقالات خود به موسسه ای وابسته نباشند.

زمانی که مقاله ای را به یک مجله علمی می فرستیم در گام نخست توسط یکی از کارمندان دفتر مجله بررسی می شود و در صورتیکه فرمت مقاله رعایت شده باشد و فایل های ضروری نیز حاضر باشد، آن را به سردبیر تحویل می دهد. سردبیر نیز موضوع مقاله را بررسی می کند و داوری اولیه ای را بر روی آن انجام می دهد و سپس درخصوص آن تصمیم میگیرد. در اغلب موارد مقاله رد می شود.

زمانی که درصد پذیرش مقالات علمی در مجلات ISI را مورد بررسی قرار می دهیم میزان قبولی مقاله در آنها بین 10 تا 20 درصد می باشد. این بدان معناست که 80 تا 90 درصد از مقالات را رد می کنند.

درصورتیکه مقاله وارد پروسه داوری شود شانس بسیار بالایی برای چاپ خواهد داشت. البته این نیز به نظر داوران بستگی دارد اما کم اتفاق می افتد که مقاله ای پس از وارد شدن به پروسه داوری به صورت کامل رد شود.

داوران 40 تا 60 روز وقت دارند تا مقاله را بررسی نمایند و فرم های مربوط به داوری را تکمیل کنند. زمان طولانی است اما نتیجه بررسی دقیق و کلمه به کلمه است.

اگر مقاله ای وارد پروسه داوری شد نویسندگان می توانند خوشحال باشند.

در مقالات بین رشته ای یافتن مجله بسیار سخت هست. مجلات مقاله را به هم پاس می دهند و هر یک مقاله را در حوزه مجله دیگری می بیند و به همین خاطر یافتن مجله مناسب سخت است.

اگر مجله ای را انتخاب می کنید دلیل انتخاب آن مجله را حتما در کاورلتر بنویسید. کاورلتر تنها شانس مقاله شما برای وارد شدن به پروسه داوری است. در خصوص کاورلتر پست ویژه ای در دانشیار نوشته شده است. از بخش منوی بالای سایت می توانید به پست های مربوطه دسترسی داشته باشید.

مقاله زیر نیز یکی از مقالات من است که به تازگی وارد پروسه داوری شده است و با کنجکاوی فراوان منتظر دریافت نتیجه هستم.

 

 پروسه داوری در مجلات ISI

نویسنده: دکتر مجید عقلمند (مدیر دانشیار)

 

 

 

Print
2079 رتبه بندی این مطلب:
5/0
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان