X

پست های ویژه دانشیار

شیوه جستجو فایل PDF پایان نامه ها

شیوه جستجو فایل PDF پایان نامه ها

تکنیک های ویژه جستجو در گوگل

گوگل مهمترین سایت برای هرگونه تحقیقی است. در تحقیقی که در سال گذشته بین دانشجویانم انجام دادم، مشخص شد که تقریبا 75 درصد از این دانشجویان هیچ گاه از بخش جستجوی پیشرفته گوگل استفاده نکرده اند و همچنین مشخص شد که زمانی که جستجوهایشان بی نتیجه می میاند، برای رسیدن به نتیجه بهتر فقط کلمه مورد جستجو را تغییر می دهند.

جستجو و تکنیک های مربوط به آن برای انجام هر گونه تحقیق لازم و ضروری است. در مواردی امکان اتصال به کتابخانه دانشگاه ها فراهم نیست و دانشجویان به گوگل محدود می شوند براین اساس باید تکنیک های لازم را بلد باشند. در این پست فقط به دو تکنیک اشاره می شود.https://danrc.com/fa-ir/

در تصویر زیر هدف جستجو پیدا کردن فایل PDF یک کتاب از سایت های دانشگاهی آمریکا است. از علامت " برای اینکه گوگل دقیقا همان عبارت را بدون کلمه ای کم و یا اضافه جستجو کند، استفاده می شود. علامت ستاره نیز معنی هرگونه کاراکتر جایز است را می دهد. و همچنین می دانید که سایت های دانشگاه ها در امریکا به edu ختم می شوند. با نوشتن filetype:pdf نیز نتایج به فایل های مربوطه ختم می شود. همچنین می توانید نتایج را به فایل های doc/docx/pptx/ppt محدود نمایید.

شیوه جستجو فایل PDF پایان نامه ها

 

در صورت استفاده ار علامت " گوگل همان عبارت را عینا مورد جستجو قرار می دهد.

شیوه جستجو فایل PDF پایان نامه ها

 

آیا این پست برای شما مفید بود؟

 

راهنماهای دیگر را نیز بخوانید این راهنماها به شما کمک می کند در حوزه نگارش پایان نامه خوب عمل کنید و به یک متخصص تبدیل شوید. برای مشاهده راهنماهای دیگر به بخش پایان نامه مراجعه نمایید. 

همچنین راهنماهای مربوط به چاپ مقاله علمی / ISI در این صفحه قرار داده شده است. 

 

نویسنده: دکتر مجید عقلمند (مدیر دانشیار)

Print
3959 رتبه بندی این مطلب:
4/3
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان