X

پست های ویژه دانشیار

چگونه چکیده انگلیسی بنویسم

چگونه چکیده انگلیسی بنویسم

چگونه چکیده انگلیسی بنویسیم؟
چکیده خلاصه ای مستقل از یک کار بزرگتر است، که معمولا برای پایان نامه ها و یا مقالات علمی نوشته می شود. چکیده که معمولاً در ابتدای مقاله و یا پایان نامه قرار می گیرد، به معنای "پیش نمایش" کار انجام شده است. این به خوانندگان و سایر محققان کمک می کند در کمترین زمان آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند و کار تحقیقاتی که مورد بحث قرار گرفته است را درک کنند.

چکیده مانند تریلر یک فیلم است. یک چکیده می تواند تعیین کند که آیا فردی به کار شما علاقه مند می شود یا خیر. جدای از جذب خوانندگان، چکیده ها ابزارهای مفیدی هستند که به سایر محققان و دانشگاهیان کمک می کنند مقالات مرتبط با کار خود را بیابند. 

به دلیل الزامات خاص آنها، بهتر است قبل از نوشتن یک چکیده، کمی در مورد نحوه نوشتن چکیده اطلاعات کسب نمایید. همچنین در صورتیکه چکیده برای یک مقاله علمی نوشته می شود باید مجلات هدف را بررسی کنید و چکیده را براساس فرمت آنها بنویسید. 

به عنوان مثال در هفته گذشته مقاله از در دانشیار دریافت شد و درخواست نویسنده ارسال آن به مجلات معتبر ISI بود. پس از انتخاب مجلات هدف متوجه شدیم که چکیده ای که تنظیم شده است 310 کلمه است و مجلات مختلف محدودیت هایی را برای تعداد کلمات چکیده در نظر گرفته است و  نویسنده مجبور شد حجم چکیده را به 150 کلمه کاهش دهد.

در یکی از مراحل ثبت نام باید عنوان و چکیده را در سیستم مجله قرار دهید و در صورتیکه تعداد کلمات چکیده زیاد باشد اجازه رفتم به مرحله بعد را ندارید. تصاویر زیر مربوط به 3 مجله مختلف است که محدودیت تعداد کلمات چکیده را نشان می دهد. 

چگونه چکیده انگلیسی بنویسیم

چگونه چکیده انگلیسی بنویسیم

 

در بعضی از مجلات نیز هیچ محدودیتی برای تعداد کلمات چکیده در نظر گرفته نشده است. اما همیشه پیشنهاد می شود که قبل از نوشتن مقاله، مجلات مختلف را بررسی و محدودیت های در نظر گرفته شده را در نگارش اعمال نمایید. 

شما می توانید پایان نامه خود را به دانشیار بسپارید تا مقاله مناسب از آن استخراج شده و در مجله عملی معتبر به چاپ رسد.

نویسنده: دکتر مجید عقلمند
مدیر دانشیار  
 

Print
5293 رتبه بندی این مطلب:
2/3
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان