X

پست های ویژه دانشیار

90 درصد از مقالات دانشجویان دکتری در سال 2020 از مجلات ISI رد شدند!

90 درصد از مقالات دانشجویان دکتری در سال 2020 از مجلات ISI رد شدند!

انتخاب اشتباه استاد راهنما و موضوع تحقیق

اشکال دانشجویان دکتری در انتخاب موضوع

در داخل کشور هیات و یا گروهی جهت ارزیابی تحقیقات علمی وجود ندارد و مجلات ISI این کار را برای ما انجام می دهند. مسولیت مجلات ISI  پوشش سیستم خراب علمی ما در داخل کشور است.  

مجلات ISI نمی دانند که در کشور ما چنین سیستمی وجود دارد. آنها نمی دانند رد یک مقاله از سوی آنها ممکن است به رد پایان نامه و یا رد تلاش چندین ساله یک دانشجو دکتری بیانجامد. آنها نمی دانند رد مقاله یک استاد دانشگاه یعنی دانشیار نشدن و یا پروفسور نشدن او!

به هر حال سیستم به اندازه کافی خراب است و توضیح در خصوص این سیستم ناکارآمد دردی را دوا نمی کند. هر روز مقالات بسیاری به دانشیار ارسال می شود و ارسال کننده دانشجو و یا استادی است که به فکر رفتن به مرحله بعدی است و همه زندگی او به گروگان گرفته شده است.

سیستم همین است و تغییری هم نخواهد کرد و ما باید با آن کنار بیاییم. در این بخش سوال این است که چگونه مقاله ما در کمترین زمان در مجلات ISI  قابل چاپ است؟ چگونه از این مرحله بگذریم؟

اگر دانشجو دکتری هستید به این موارد دقت کنید:

  • دانشجو دکتری باید قبل از شروع دکتری موضوعی برای تحقیق داشته باشد. اگر موضوعی برای تحقیق ندارید دکتری را شروع نکنید.
  • قبل از انتخاب موضوع پایان نامه حداقل 500 مقاله ISI  رشته خود را بخوانید. هر مقاله ای را نخوانید! فقط مقالاتی را بخوانید که طی 5 سال گذشته چاپ شده اند.
  • استاد راهنما و مشاور را با توجه به سابقه علمی آنها انتخاب نمایید. اساتیدی که کمتر از 5 مقاله ISI  دارند برای راهنمایی و مشاوره دانشجویان دکتری مناسب نیستند.
  • در دوره دکتری در هر سال تحصیلی حداقل سه مقاله کنفرانسی و یا 2 مقاله غیر ISI  ارایه دهید.
  • پس از انتخاب موضوع با تمامی اساتیدی که در این زمینه فعالیت دارند وارد مکاتبه شوید.

با تجربه ای که در این زمینه بدست آمده است می توانم بگویم تقریبا 90 درصد مقالاتی که توسط دانشجویان دکتری در ایران نوشته می شود، از مجلات ISI معتبر رد می شوند. همه آنها موضوعی ضعیف و تکراری دارند. روش پژوهش آنها اشتباه است و ...

اگر می خواهید مقاله ISI  بنویسید از همین امروز اقدام به مطالعه و بررسی مقالات ISI کنید و قبل از اینکه موضوعی تکرای و پیش پا افتاده را برگزینید در مورد آن به تحقیق بپردازید.

نویسنده: دکتر مجید عقلمند (مدیر دانشیار)

 

پست های محرمانه دانشیار 

Print
1600 رتبه بندی این مطلب:
4/3
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان