پست های ویژه دانشیار

پرداخت هزینه ثبت نام و هزینه داوری سریع مقالات علمی

پرداخت هزینه ثبت نام و هزینه داوری سریع مقالات علمی

 


پرداخت "هزینه ثبت نام" و "هزینه داوری سریع" مقالات علمی

تصویر زیر یکی از مراحل ثبت نام مقاله در مجله Journal of Coastal Research را نشان می دهد. این مجله خواسته است، مبلغ 65 دلار جهت ثبت نام مقاله پرداخت شود. با توجه به اینکه در حوزه زمین شناسی بیش از 300 مجله دارای ضریب تاثیر وجود دارد. مقاله به مجله دیگری ارسال گردید. مجله ای که هزینه ای بابت ثبت نام دریافت نمی کرد.

 

پرداخت هزینه ثبت نام و هزینه داوری سریع مقالات علمی

تصویر 1


پرداخت "هزینه ثبت نام" و "هزینه داوری سریع"، تاثیری در روند بررسی و داوری مقاله ندارد. اما چرا این هزینه ها توسط نویسنده پرداخت می شود؟ نویسنده بدنبال چه چیزی است؟

در بسیاری از موارد نویسنده به ضعف های مقاله خود آگاه است. مقاله او از مجلات مختلف رد می شود و اکنون مجله ای را یافته که جهت "ثبت نام" و یا "داوری سریع" هزینه دریافت می کند. براین باور است که پرداخت این هزینه ها باعث می شود مقاله اش در پروسه آسان تری از داوری قرار بگیرد. این باور کاملا اشتباه است.


چرا این هزینه توسط مجله دریافت می شود؟

دریافت هزینه ثبت نام باعث می شود نویسندگان در انتخاب مجله دقت بیشتری داشته باشند و قبل از ارسال مقاله تامل کنند، مقالات چاپ شده را بخوانند و مقاله خود را با آنها و با اهداف مجله مقایسه نمایند و در صورتیکه مقاله خود را برای چاپ در این مجله مناسب دیدند، ارسال را انجام دهند.

یک مجله ISI که دارای ضریب تاثیر است، در سال بیش از 3000 مقاله دریافت می کند. در صورتیکه این مقالات بتوانند پروسه داوری را بخوبی طی کنند و شایسته چاپ شناخته شوند، پذیرفته می شوند. مجله ای در حوزه فیزیک اقیانوس در سال 2012 به دانشیار نوشت که در سال بیش از 5000 مقاله توسط این مجله بررسی می شود و حدودا دودرصد از مقالات پذیرفته می شوند.

تعداد بالای مقالات دریافتی که اکثرا بدون توجه به اهداف و حوزه تحقیق، به مجلات ارسال می گردد، راهی بجز دریافت هزینه ثبت نام باقی نمی گذارد.

هزینه داوری سریع نیز، دلارهایی است که به راحتی توسط پژوهشگران و براساس باور غلطی که " اگر پول بدهی نمک گیر می شوند، مقاله را می پذیرند" پرداخت می شود.

جمله آخر اینکه؛ پرداخت هزینه ثبت نام، هزینه داوری سریع و حتی پذیرفتن هزینه بالای چاپ مقاله به صورت "دسترسی آزاد" تاثیری در نحوه داوری مقاله ندارد.

در این پست که اولین پست سال 94 بود، تلاش شد، تا یک مورد مهم که اخیرا در دانشیار با آن مواجه هستیم را بیشتر توضیح دهم. امید که توضیحات مفید بوده باشد.

6078
رتبه بندی این مطلب:
4.5

کلمات کلیدی:

ISI PayPal ارسال مقاله به isi انتخاب مجله اکسپت سریع مقاله isi اکسپت مقاله اکسپت مقاله چیست اکسپت مقاله در مجلات داخلی اکسپت و چاپ مقاله پایان نامه کارشناسی چیست پذیرش مقاله isi پذیرش مقاله در مجلات علمی پژوهشی پذیرش مقاله علمی پژوهشی پرداخت ارزی پرداخت پی پال پرداخت مستر کارت پرداخت مسترکارت پرداخت های ارزی پرداخت هزینه چاپ مقالات ISI پرداخت هزینه چاپ مقاله پرداخت هزینه کنفرانس خارجی تبدیل پایان نامه به مقاله تعریف ها و تکنیک ها تفاوت پایان نامه و پروپوزال تفاوت تحقیق با پژوهش تفاوت تحقیق با مقاله تفاوت مقاله و پایان نامه ثبت مقاله در مجلات علمی پژوهشی چاپ تضمینی مقاله چاپ تضمینی مقاله ISI چاپ سریع مقاله در مجلات داخلی چاپ فوری مقاله ISI چاپ مقالات ISI چاپ مقاله isc چاپ مقاله ISI تضمینی چاپ مقاله ISI در کمترین زمان چاپ مقاله در isi چاپ مقاله در نشریات ISI چاپ مقاله در نشریات داخلی چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان خرید مقاله علمی پژوهشی درآمد پی پال روش نوشتن مقاله از پایان نامه فرق بین پایان نامه و پروپوزال فرق مقاله با پروپوزال فروش مقاله ISI قیمت استخراج مقاله از پایان نامه قیمت انجام مقاله قیمت مقاله isi قیمت مقاله علمی پژوهشی قیمت نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد قیمت نوشتن مقاله isi قیمت نوشتن مقاله داخلی قیمت نوشتن مقاله علمی پژوهشی لیست مجلات علمی پژوهشی داخلی مراحل تبدیل پایان نامه به مقاله معنی اکسپت نحوه ارسال مقاله به نشریات علمی پژوهشی نحوه ثبت مقاله در isi نحوه چاپ مقاله در مجلات داخلی نحوه نگارش مقاله مستخرج از پایان نامه نگارش مقاله ISI نمونه استخراج مقاله از پایان نامه نمونه اکسپت مقاله isi نمونه مقاله از پایان نامه نمونه مقاله استخراج شده از پایان نامه هزینه استخراج مقاله از پایان نامه هزینه اکسپت مقاله هزینه اکسپت مقاله isi هزینه چاپ مقاله ISI هزینه چاپ مقاله در isi هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی هزینه چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی هزینه نگارش مقاله هزینه نوشتن مقاله isi هزینه نوشتن مقاله از پایان نامه هزینه نوشتن مقاله علمی پژوهشی هزینه نوشتن مقاله فارسی

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما