X

پست های ویژه دانشیار

پروپوزال چند صفحه است

پروپوزال چند صفحه است

پروپوزال چند صفحه است؟

پروپوزال دکتری من به عنوان یک دانشجو دکتری خارج از کشور 30 صفحه بود.

در دکتری کار سخت تر است و اساتید به دنبال موضوع جدیدی هستند و از دانشجو انتظارات زیادی دارند همچنین پروپوزال دکتری فرق های زیادی با پروپوزال دوره لیسانس و فوق لیسانس دارد و برای اینکه ثابت کنید موضوع انتخابی شما جدید و دارای نوآوری قابل توجه است، باید اساتید داور را قانع کنید. برای اینکه موضوع شما تصویب شود باید پروپوزال را ارائه دهید و همچنین در جلسه ای که همه اساتید حضور دارند از آن دفاع کنید. 

اما پروپوزال فوق لیسانس باید چند صفحه باشد؟

در رشته های مختلف این موضوع متفاوت است. برای اینکه بدانید دقیقا باید چند صفحه نوشته شود بهتر است از استاد راهنمای خود سوال بپرسید. معمولا دانشگاه ها در اینخصوص یک فرم و فرمت آماده دارند و از دانشجویان می خواهند آن را تکمیل نمایند.

5 صفحه برای یک پروپوزال خیلی کم است. و بهتر است پروپوزال بین 10 تا 15 صفحه داشته باشد. 

ادبیات تحقیق را به خوبی بنویسید و سعی کنید از منابع 4 سال اخیر بهره ببرید. 

روش تحقیق باید به دقت نوشته شود. اگر از دستگاه و یا آزمون خاصی استفاده می کنید آن را به دقت شرح دهید. 

درخصوص انتخاب استاد راهنما بسیار دقت کنید. استاد راهنمایی می تواند در زمینه تحقیق به شما کمک کند که در 3 سال اخیر حداقل 1 مقاله ISI داشته باشد و با موضوعات جدید رشته شما آشنا باشد. 

انتخاب استاد راهنما بسیار مهم است. در پایان نامه فوق لیسانس استاد راهنما تقریبا 75 درصد از کار محسوب می شود و اگر بدقت انتخاب نشود موضوع تحقیق شما هیچ وقت به اتمام نمی رسد. 

نویسنده: دکتر مجید عقلمند(مدیر دانشیار)

Print
5474 رتبه بندی این مطلب:
3/0
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان