X

پست های ویژه دانشیار

شماره گذاری صفحات در ورد

شماره گذاری صفحات در ورد

در صورتیکه در حال تنظیم یک سند متنی در ورد هستید و می خواهید برای صفحات شماره صفحه بگذارید به صورت تصویر زیر عمل نمایید.

ابتدا از منوی بالا بر INSERT کلیک کنید و سپس Page Number را بزنید و از گزینه هایی که در این منو وجود دارد برای سند متنی خود نوع شماره را انتخاب نمایید. 

در متن هایی که رسمی هستند مانند پایان نامه ها، مقاله ها، گزارش ها و ...، شماره صفحه باید در پایین صفحه در وسط قرار گیرد. 

 

شماره صفحه در ورد

 

معمولا شماره صفحه از 1 شروع می شود اما می توان آن را به 0 تغییر داد. برای این منظور مانند تصویر زیر عمل نمایید. به این صورت شماره صفحات از 0 شروع خواهد شد. 

شماره صفحه در ورد

 

در بسیاری از وارد شماره گذاری صفحات در ورد برای تنظیم پروژه دانشجویی و یا مقاله انجام می شود و لازم است صفحه عنوان بدون شماره باشد و صفحه دوم از شماره 1 شروع شود. به این منظور ابتدا مانند تصویر فوق تنظیمات را به گونه ای انجام دهید که شماره صفحه از صفر شروع شود. سپس از منو بر LAYOUT کلیک نمایید و سپس از بخش Size گزینه آخر را کلیک نموده تا صفحه مربوط به تنظیمات باز شود. مانند تصویر زیر بر روی Different first page کلیک نمایید تا فرمت صفحه نخست با دیگر صفحات متفاوت باشد.

با انجام اینکار شماره صفحه از صفحه اول حذف می شود و در صورتیکه تنظیمات را بر روی شروع از صفحه صفر قرار داده باشید صفحه دوم از شماره 1 شروع می شود. 

 

شماره گذاری صفحات در ورد

 

در صورتیکه بعد از انجام اینکار هنوز در زیر صفحه نخست شماره صفحه وجود داشت، می توانید با دوبار کلیک بر روی آن، امکان ویرایش را بدست آورید و به صورت دستی آن را حذف نمایید. 

نویسنده: دکتر مجید عقلمند (مدیر دانشیار)

 

Print
1888 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان