پست های ویژه دانشیار

جستجوی آکادمیک مایکروسافت

جستجوی آکادمیک مایکروسافت

هنگامی‌ که برای مدتی از ابزار و یا خدماتی استفاده می‌نمایید، به صورت ناخودآگاه فکر می‌کنید که حتما سایرین هم درباره آن ابزار و یا خدمات چیزی شنیده‌اند و گاها پیش می‌آید که متوجه می‌شوید آن ابزار به اندازه‌ای که فکر می‌کردید شناخته شده نیست.

 

سرویس جستجوی آکادمیک ماکروسافت

به عنوان مثال من به‌دلیل استفاده مکرر، فکر می‌کردم که همه کاربران ویندوز ۸ باید بدانند که میانبر Windows+I صفحه جستجوی ویندوز را نمایش می‌دهد! در ادامه به معرفی سرویسی می‌پردازیم که مدت‌هاست وجود دارد، اما ظاهرا شامل قاعده فوق می‌شود و بسیاری، حداقل در کشور ما، از وجود آن بی اطلاع هستند.
Microsoft Academic Search
Microsoft Academic Search یک سرویس رایگان توسعه داده شده توسط Microsoft Research برای کمک به جامعه آکادمیک و محققان است تا بتوانند به‌راحتی و به سرعت، به جستجو در محتواهای آکادمیک، تحقیقاتی، موسسات و فعالیت آموزشی بپردازند. Microsoft Academic Search تنها به فهرست کردن میلیون ها برگه تحقیقاتی بسنده نکرده، بلکه ارتباطی کلیدی بین موضوعات، محتواها، نویسندگان و محققان را به گونه‌ای که مناسب عملیات تحقیقاتی باشد برجسته سازی نموده است.

 

سرویس جستجوی آکادمیک ماکروسافت


با استفاده از خدمات این سرویس رایگان، می‌توانید جستجوی خود را به مسیر دلخواه هدایت کنید و با امکانات منحصر به‌فرد و بصری کردن نتایج جستجو، به داده‌های ارزشمندی دسترسی پیدا کنید.

 

سرویس جستجوی آکادمیک ماکروسافت

 

تفاوت این سرویس با موتورهای جستجوی عادی مانند Bing و یا گوگل، محدود سازی نتایج جستجوی این موتور به محتوای آکادمیک است و در نتیجه تولید و ایجاد نتایج مرتبط‌تر، مهم‌ترین مزیت استفاده از آن به شمار می‌آید. این سرویس فوق‌العاده کاربردی و عملیاتی بیش از ۳۵ میلیون مطلب را از بیش از ۱۹ میلیون محقق و نویسنده ایندکس کرده است.


بصری سازی در جستجوی آکادمیک

مجموعه سرویس‌های بصری سازی جستجو در این موتور جستجو به شرح زیر هستند:
Academic Map: به صورت جغرافیایی بین موسسات آموزشی و نویسندگان و محققان یک دامنه خاص حرکت نمایید.
CFP Calendar:  بر اساس دامنه، زمان و محل برگزاری،  کنفرانس‌های علمی مورد علاقه‌تان را جستجو نمایید.
Domain Trend:  روند تحقیقات در علوم کامپیوتر را با استفاده  از یک نمودار انباشه، بصری سازی می‌نماید.
Organization Comparison:  دو موسسه آموزشی را با یکدیگر مقایسه نمایید و تعداد محتوای ایندکس شده آن‌ها، کلمات کلیدی، نویسندگان برتر و ... را با یکدیگر مقایسه نمایید.
Co-author Graph:  نشان می‌دهد کدام محققان بیشتر با یک نویسنده خاص همکاری داشته‌اند.
Co-author Path:  نشان می‌دهد چگونه دو محقق با یکدیگر ارتباط پیدا می‌کنند.
Genealogy Graph:  ارتباط مشاور دهنده و مشاور گیرنده در خصوص یک موضوع تحقیقاتی خاص را نشان می دهد.
Paper Citation Graph:  با این قابلیت می‌توانید، محتواهای ارجاع داده شده در یک محتوای خاص را مشاهده نمایید.
و نهایتا با استقاده از برنامه اختصاصی Academic Search برای ویندوز فون، قارد خواهید بود قابلیت جستجو بر اساس نویسنده، عنوان، کلمات کلیدی و ... را به گوشی خود بیاورید.
در نهایت ذکر این نکته الزامی به نظر می‌رسد که این سرویس تنها در خدمت اهداف آکادمیک طراحی و پیاده سازی شده است و به عنوان مثال یک استاد دانشگاه و یا دانشجو می‌تواند از آخرین مقالات نگارش شده در حوزه تخصصی خود آگاه شود و در آن‌ها به جستجو بپردازد و این سرویس عملا نمی‌تواند شما در پیدا کردن فول آلبوم رضا یزدانی یاری دهد!

 

2880
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

کلمات کلیدی:

ارسال مقاله به isi امتیاز مقاله ISI پذیرش مقاله isi تبدیل پایان نامه به کتاب چاپ سریع مقاله در مجلات داخلی چاپ مقاله ISI چاپ مقاله ISI تضمینی خرید مقاله ISI فروش مقاله قیمت مقاله isi قیمت مقاله علمی پژوهشی قیمت نوشتن مقاله علمی پژوهشی لیست مجلات isi ایران مجلات isi ایرانی علوم پزشکی مجلات isi ایرانی مدیریت لیست مجلات معتبر isi 2021 لیست مجلات نامعتبر وزارت علوم 1400 لیست مجلات open access مشارکت در مقاله ISI چاپ مقاله فوری درج نام در مقاله آماده چاپ مشارکت در چاپ مقاله ارسال مقاله به دانشگاه آکسفورد چاپ مقاله در یک هفته چاپ مقاله با هزینه کم ارسال رایگان مقاله isi گواهی پذیرش مقاله علمی پژوهشی چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی به صورت تضمینی لیست مجلات داخلی برای چاپ مقاله لیست مجلات رایگان برای چاپ مقاله مقاله را به کجا ارسال کنیم ارسال مقاله رایگان مجلات isi با پذیرش سریع اخذ پذیرش مقاله علمی پژوهشی داخلی چاپ مقاله علمی پژوهشی وزارتین چاپ تضمینی مقاله علمی پژوهشی مدت زمان پذیرش مقاله علمی پژوهشی Apc در مقالات چیست لیست ژورنال های رایگان ISI مجلات علمی پژوهشی خارجی لیست مجلات علمی تخصصی انجام مقاله ISI آدرس سایت isi ارسال مقاله به اسکوپوس ارسال مقاله به دانشگاه هاروارد ارسال مقاله به دانشگاه های خارجی ارسال مقاله به مجلات داخلی ارسال مقاله به ناسا ارسال مقاله به همایش اعتبار مجله elsevier اکسپت تضمینی مقاله isi اکسپت رایگان مقاله اکسپت سریع مقاله در مجلات داخلی اکسپت مقاله isi اکسپت مقاله تضمینی اکسپت مقاله سریع اکسپت مقاله علمی پژوهشی آموزش ارسال مقاله isi آموزش تصویری ارسال مقاله isi به ناشر elsevier اموزش ثبت مقاله انتخاب مجله برای چاپ مقاله انجام پذیرش مقاله انجام مقاله دانشجویی برای چاپ مقاله چه باید کرد بهترین سایت تحقیق دانشجویی بهترین سایت های علمی جهان بهترین مجلات علمی ایران بهترین مجله برای چاپ مقاله پذیرش مقالات خارجی پذیرش مقاله پذیرش مقاله isi تضمینی تبدیل پایان نامه ارشد به مقاله تحقیق آماده دانشجویی

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما