X

پست های ویژه دانشیار

master journal list چیست؟

master journal list چیست؟

مستر ژورنال لیست

میلیون های مجله در جهان وجود دارد اما فقط برخی از آنها ISI هستند. به عنوان مثال در رشته مهندسی عمران بیش از 10 هزار مجله در جهان وجود دارد اما فقط 137 مجله به عنوان مجلات ISI شناخته می شود. این مجلات WOS نیز خوانده می شوند. نام دیگر آنها JCR نیز است. فرق کوچکی هم با یکدیگر دارند که در ادامه توضیح خواهم داد.

هر مجله زمانی که برای نمایه شدن در پایگاه ISI درخواست می دهد باید ابتدا یک سری استانداردها را رعایت کرده باشد. به عنوان مثال:

  • حداقل باید 5 سال از فعالیت آن گذشته باشد.
  • به انگلیسی منتشر شود و یا حداقل عنوان و چکیده مقالات به انگلیسی باشد.
  • اعضای هیات تحریریه مجله از دانشگاه های مختلف جهان باشند.
  • و چند مورد دیگر

مجلات زمانی که برای نمایه شدن در ISI درخواست می دهند به صورت امتحانی در این پایگاه نمایه می شوند. این نمایه شدن موقت است و ممکن است مجله در صورتیکه نتواند استانداردهای لازم را کسب نماید از لیست کنار گذاشته شود.

سازمان ISI پایگاه های مختلفی دارد. مجلاتی که به تازگی در این پایگاه نمایه شده اند در بخش Emerging Sources Citation Index قرار می گیرند که در حال حاضر 8082 مجله در شاخه های مختلف علمی در این پایگاه نمایه می شده اند.

در صورتیکه مجلاتی که در این پایگاه نمایه می شوند بتوانند بررسی های سالانه استنادی که در قالب JCR منتشر می شود را با موفقیت طی کنند، ضریب تاثیر می گیرند و وارد یکی از دو پایگاه Science Citation Index Expanded و یا Social Sciences Citation Index می شوند که این پایگاه های به مجلات حوزه علوم و علوم اجتماعی اختصاص دارد. همچنین مجلات حوزه هنر و علوم انسانی نیز در پایگاه Arts & Humanities Citation Index نمایه می شوند.

Master Journal List چیست؟

مستر ژورنال لیست شامل تمامی مجلات 4 پایگاه فوق است و از طریق آدرس https://mjl.clarivate.com/home در دسترس می باشد. تصویر زیر متعلق به صفحه اول سایت مستر ژورنال لیست است.

master journal list چیست

JCR نیز در واقع شامل مجلاتی است که استناد های آنها بررسی می شود و ضریب تاثیر و یا ایمپکت فکتور به آنها اختصاص می یابد.

 WOS در حال حاضر تمامی مجلات 4 پایگاه فوق است.

چاپ مقالات پزشکی در دانشیار  چاپ مقاله توسط دانشیار  ترجمه تخصصی مقالات علمی  چاپ مقاله آی اس آی   نحوه پاسخ به داوران مجله آی اس آی

نویسنده: دکتر مجید عقلمند(مدیر دانشیار)

Print
6204 رتبه بندی این مطلب:
2/8
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان