پست های ویژه دانشیار

master journal list چیست؟

master journal list چیست؟

مستر ژورنال لیست

میلیون های مجله در جهان وجود دارد اما فقط برخی از آنها ISI هستند. به عنوان مثال در رشته مهندسی عمران بیش از 10 هزار مجله در جهان وجود دارد اما فقط 137 مجله به عنوان مجلات ISI شناخته می شود. این مجلات WOS نیز خوانده می شوند. نام دیگر آنها JCR نیز است. فرق کوچکی هم با یکدیگر دارند که در ادامه توضیح خواهم داد.

هر مجله زمانی که برای نمایه شدن در پایگاه ISI درخواست می دهد باید ابتدا یک سری استانداردها را رعایت کرده باشد. به عنوان مثال:

  • حداقل باید 5 سال از فعالیت آن گذشته باشد.
  • به انگلیسی منتشر شود و یا حداقل عنوان و چکیده مقالات به انگلیسی باشد.
  • اعضای هیات تحریریه مجله از دانشگاه های مختلف جهان باشند.
  • و چند مورد دیگر

مجلات زمانی که برای نمایه شدن در ISI درخواست می دهند به صورت امتحانی در این پایگاه نمایه می شوند. این نمایه شدن موقت است و ممکن است مجله در صورتیکه نتواند استانداردهای لازم را کسب نماید از لیست کنار گذاشته شود.

سازمان ISI پایگاه های مختلفی دارد. مجلاتی که به تازگی در این پایگاه نمایه شده اند در بخش Emerging Sources Citation Index قرار می گیرند که در حال حاضر 8082 مجله در شاخه های مختلف علمی در این پایگاه نمایه می شده اند.

در صورتیکه مجلاتی که در این پایگاه نمایه می شوند بتوانند بررسی های سالانه استنادی که در قالب JCR منتشر می شود را با موفقیت طی کنند، ضریب تاثیر می گیرند و وارد یکی از دو پایگاه Science Citation Index Expanded و یا Social Sciences Citation Index می شوند که این پایگاه های به مجلات حوزه علوم و علوم اجتماعی اختصاص دارد. همچنین مجلات حوزه هنر و علوم انسانی نیز در پایگاه Arts & Humanities Citation Index نمایه می شوند.

Master Journal List چیست؟

مستر ژورنال لیست شامل تمامی مجلات 4 پایگاه فوق است و از طریق آدرس https://mjl.clarivate.com/home در دسترس می باشد. تصویر زیر متعلق به صفحه اول سایت مستر ژورنال لیست است.

master journal list چیست

JCR نیز در واقع شامل مجلاتی است که استناد های آنها بررسی می شود و ضریب تاثیر و یا ایمپکت فکتور به آنها اختصاص می یابد.

 WOS در حال حاضر تمامی مجلات 4 پایگاه فوق است.

چاپ مقالات پزشکی در دانشیار  چاپ مقاله توسط دانشیار  ترجمه تخصصی مقالات علمی  چاپ مقاله آی اس آی   نحوه پاسخ به داوران مجله آی اس آی

نویسنده: دکتر مجید عقلمند(مدیر دانشیار)

6134
رتبه بندی این مطلب:
2.8

کلمات کلیدی:

خرید مقاله ISI خرید مقاله علمی پژوهشی فروش مقاله ISI مقاله پایان نامه Master journal list 2021 Master Journal List چیست master journal list لیست مجلات امریکایی master journal list لیست مجلات ایرانی master journal list لیست مجلات کانا��ایی master journal list لیست مجلات هندی SCI journal list 2021 SCI journal list 2022 Science Citation Index Expanded Thomson reuters master journal list انجام مقاله ISI انجام مقاله علمی پژوهشی ایا چاپ مقاله شانس پذیرش در دکتری را بالا می برد ایا مجلات علمی پژوهشی در Master Journal List هستند ایا مجلات علمی پژوهشی ضریب تاثیر دارند ایمپکت فکتور مجلات داخلی چقدر است ایمیل الگو نامه سردبیر ایمیل آماده برای جواب دادن به داور ایمیل آماده برای جواب دادن به مجله آموزش صفر تا صد چاپ مقاله آموزش صفر تا صد نگارش مقاله آیا مجلات Master Journal List ایمپکت فکتور دارند آیا مجلات مستر لیست Q1 هستند آیا مقاله داشتن برای رزومه خوب است برای دانشگاه های امریکا چند مقاله باید داشته باشیم جواب دادن نامه انگلیسی چاپ مقاله Q1 چقدر امتیاز دارد چاپ مقاله برای مصاحبه چاپ مقاله در Master Journal List چاپ مقاله در مستر ژورنال لیست چطوری در مستر ژورنال لیست مقاله چاپ کنم چطوری مجله پیدا کنم چطوری مقاله بنویسم چگونه به مجله جواب بدم چگونه در Master Journal List جستجو کنیم داوری مقاله در Master Journal List چقدر طول می کشد داوری مقاله در Master Journal List شیوه چاپ مقاله صفر تا صد صفر تا صد چاپ مقاله صفر تا صد چاپ مقاله JCR صفر تا صد چاپ مقاله Q1 ضریب تاثیر مجلات داخلی چقدر است کدام دانشگاه امریکا مقاله می خواهد کلاس آموزش مقاله نویسی صفر تا صد لیست مجلات Q1 Master Journal List لیست مستر ژورنال مجلات مورد تایید Master Journal List مستر ژورنال لیست مستر لیست چیست مقاله ISI صفر تا صد نامه به سردبیر چگونه نوشته می شود نحوه ارسال نامه به مجله ISI نحوه گرفتن پذیرش دانشگاه ها با مقاله ISI نوشتن جواب برای مجلات ISI نوشتن جواب برای مجله انگلیسی نوشتن نامه اداری انگلیسی به مجلات نوشتن نامه انگلیسی به مجلات نوشتن نامه رسمی به مجلات انگلیسی خرید مقاله علمی

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما