X

پست های ویژه دانشیار

متن تقدیم پایان نامه

متن تقدیم پایان نامه

صفحه تشکر و قدردانی پایان نامه از خود پایان نامه مهم تر است. ممکن است با گذشت زمان کار تحقیقی شما از مد بیوفتد. قدیمی شود و دیگر کسی پایان نامه را نخواند. همچنین خود شما نیز انگیزه ای برای مطالعه چیزهایی که نوشته ای نخواهید داشت اما "متن تقدیم پایان نامه" همیشه خوانده می شود. حتی تا آخر عمر بررسی این صفحه ادامه دارد. صفحه تقدیم پایان نامه تنها صفحه ای است که برای دوستان و آشنایان می فرستید و به آنها اطلاع می دهید که نامشان در پایان نامه ذکر شده است. 

زمانی که متن تقدیم پایان نامه کارشناسی ارشدم را می نوشتم به دنبال الگوهای مختلفی بودم تا بهترین کلمات را برای کسانی که دوستشان دارم بنویسم. به این صورت می توانستم از کسانی که در طول تحصیل به من کمک کردند، تشکر کنم. بارها اتفاق افتاده است که پایان نامه را برداشته ام و جای آن را تغییر داده ام. بدون آن که متوجه شوم آن را باز کرده ام و درحال خواندن این صفحه هستم. پس از خواندن متن تقدیم پایان نامه نیز آن را می بندم و گویی همه پایان نامه را خوانده ام، مجددا در کتابخانه می گذارم. 

متن تشکر و قدردانی چگونه نوشته می شود؟
بخش تشکر و قدردانی پایان نامه جایی است که از کسانی که در طول فرآیند تحقیق و نگارش شما را یاری و پشتیبانی کرده اند تشکر می کنید. این شامل قدردانی های حرفه ای و شخصی می شود.
تقدیرنامه پایان نامه مستقیماً بعد از صفحه عنوان و قبل از چکیده ظاهر می شود و معمولاً نباید بیش از یک صفحه باشد.

در قدردانی‌ها، می‌توانید از سبک غیررسمی‌تری نسبت به آنچه که معمولاً در نوشتن آکادمیک مجاز است استفاده کنید. این بخشی از کار آکادمیک نیست - شانس شما برای نوشتن چیزی شخصی تر وجود دارد. به همین دلیل می توانید در این قسمت از ضمایر اول شخص استفاده کنید.

نمونه متن تقدیم پایان نامه
نکته: برای نوشتن این صفحه پیشنهاد می شود به کتابخانه دانشگاه مراجعه نمایید و تعداد از پایان نامه ها را بخوانید به این صورت درک بهتری از نوشتن بخش تقدیم به دست خواهید آورد. 

در متن تقدیم پایان نامه از چه کسانی تشکر کنیم؟
به طور کلی، دو دسته قدردانی وجود دارد: حرفه ای و شخصی.

برخی از دانشگاه‌ها فقط به دانشجویان اجازه می‌دهند که از کسانی که مستقیماً در محتوا مشارکت داشته‌اند، یعنی اعضای دانشگاه و سایر متخصصان، تقدیر کنند. دستورالعمل های دانشگاه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا قوانینی برای این کار وجود دارد یا خیر. البته این بیشتر مربوط به دانشگاه های خارج از کشور است و شامل دانشگاه های داخلی نمی شود. 

عاقلانه است که ابتدا قدردانی های حرفه ای را قرار دهید. اگرچه هیچ قانون مشخصی وجود ندارد، اما ترتیب استاندارد این است که از رسمی ترین به کمترین حرکت کنید:
سازمان حمایت کننده و پشتیبان مالی، استاد راهنما و مشاور، سایر اساتید و یا داوران، همکاران، خانواده و دوستان

معمولاً باید فقط کسانی را ذکر کنید که مستقیماً در طول پایان نامه از شما حمایت کردند - اما اگر احساس می کنید استاد فیزیک دبیرستان شما الهام بخش بزرگی در مسیر تحقیقات فعلی شما بوده است، می توانید چنین استثنایی را لحاظ کنید.

برای برخی از قدردانی‌ها، ممکن است بخواهید آن را ساده نگه دارید و فقط بگویید «متشکرم». برای دیگران، ممکن است بخواهید دقیقاً نحوه کمک آنها به شما را توضیح دهید.

قدردانی های حرفه ای
مهم است که هیچ کس را نادیده نگیرید، به خصوص کسانی که در حوزه حرفه ای هستند که ممکن است در این راه به شما کمک کرده باشند.

شما باید اعضای دانشگاه و سرمایه گذارانی را که در تحقیقات شما مشارکت داشته اند ذکر کنید. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • نهادهای تامین مالی
  • استاد راهنما
  • اساتید
  • دستیاران آزمایشگاه
  • کتابخانه
  • همکاران
  • همکلاسی ها
  • شرکت کنندگان در تحقیق (به عنوان مثال افرادی که یک نظرسنجی را تکمیل کردند تا به شما در جمع آوری داده ها کمک کنند)

حتما از نام های کامل همراه با عنوان استفاده کنید. اگر چندین عضو از یک گروه یا سازمان به شما کمک کردند، فقط نام جمعی را ذکر کنید. اگر می خواهید از حریم خصوصی شخصی محافظت کنید، فقط از نام کوچک یا یک شناسه عمومی (مانند "مصاحبه شوندگان") استفاده کنید.

اگر یک شخص معتبر در زمینه تحصیلی شما تحقیق شما را با شما در میان گذاشته یا به هر شکلی بازخورد ارائه کرده است، ذکر سهم آنها، هرچند محدود، به تقویت اعتبار تحقیق شما کمک می کند.

استاد راهنمای من هیچ کاری نکرد! آیا لازم است از او تشکر کنم؟
حتی اگر احساس می‌کنید استاد راهنمای  شما کمک زیادی به نتیجه نهایی نکرده است، باید از او تشکر کنید، حتی اگر از یک کلمه برای آن استفاده کنید. اگر استاد راهنما خود را در نظر نگیرید، ممکن است به عنوان یک انکار و یا گستاخی تلقی شود. 

قدردانی های شخصی
نیازی به ذکر تک تک اعضای خانواده یا گروه دوستانتان نیست. با این حال، اگر شخصی به طور خاص الهام بخش یا حمایت کننده بود، ممکن است بخواهید به طور خاص به آنها اشاره کنید.

آیا می توانم ابتدا یکی از اعضای خانواده را تایید کنم؟
برای برخی، قدردانی های شخصی ممکن است بسیار معنی دار و صمیمانه باشد، به خصوص اگر تحقیق در دوره سختی انجام شده باشد. برخی از دانشجویان مایلند پایان نامه خود را به یکی از اعضای خانواده متوفی اختصاص دهند، در این صورت ممکن است قبل از هر گونه قدردانی حرفه ای ابتدا به این موضوع اشاره شود.

نحوه نوشتن تقدیم پایان نامه
برای شروع می توانید از مثال های زیر از جملات رایج در قدردانی استفاده کنید:

 نمونه 1:
سپاس و ستایش مر خدای را جل و جلاله که آثار قدرت او بر چهره روز روشن، تابان است و انوار حکمت او در دل شب تار، درفشان. آفریدگاری که خویشتن را به ما شناساند و درهای علم را بر ما گشود و عمری و فرصتی عطا فرمود تا بدان، بنده ضعیف خویش را در طریق علم و معرفت بیازماید.

نمونه 2:

تقدیم به پدرم به استواری کوه، مادرم به زلالی چشمه، همسرم به صمیمیت باران، دخترم به طراوت شبنم.

نمونه 3 :

مادرم، آنکه آفتاب مهرش در آستانه قلبم، همچنان پابرجاست و هرگز غروب نخواهد کرد.

نمونه 4:

تقدیم با بوسه بر دستان پدرم:   

به او که نمی دانم از بزرگی اش بگویم یا مردانگی سخاوت، سکوت، مهربانی و .....

پدرم راه تمام زندگیست

پدرم دلخوشی همیشگیست

 نمونه 5:

تقدیم به مادر عزیزتر از جانم:

مادرم هستی من ز هستی توست تا هستم و هستی دارمت دوست.

غمگسار جاودانی مادر است.

چشم سار مهربانی مادر است.

نمونه 6:

تقدیم به :

پدر و مادرم به خاطر زحمات بی دریغشان

چیدم گلی ز باغ ادب تا بروز عید

در بارگاه میر ادب پرور آورم

حیف است با خسان گل دانش کنی نثار

من گل نثار مردم دانشور آورم         شهریار   

نمونه 7:

تقدیم به:

روح پاک پدرم که عالمانه به من آموخت تا چگونه در عرصه زندگی، ایستادگی را تجربه نمایم

و به مادرم، دریای بی کران فداکاری و عشق که وجودم برایش همه رنج بود و وجودش برایم همه مهر

 و به : همسرم، اسطوره زندگیم، پناه خستگیم و امید بودنم.

نمونه 8:

خداوندا به ما توفیق تلاش در شکست، صبر در نومیدی، رفتن بی همراه، جهاد بی سلاح، کار بی پاداش، فداکاری در سکوت، دین بی دنیا، مذهب بی عوام، عظمت بی نام، خدمت بی نان، ایمان بی ریا، خوبی بی نمود، گستاخی بی خامی، مناعت بی غرور، عشق بی هوس، تنهایی در انبوه جمعیت و دوست داشتن بی آنکه دوستت بدارند، را عنایت فرما.

 نمونه 9:

جان ما را صفای خود ده و دل ما را هوای خود ده، و چشم ما را ضیای خود ده، و ما را از فضل و کرم خود آن ده که آن به.

یارب دل ما را تو به رحمت جان ده درد          همه را به صابری درمان ده

این بنده چه داند که چه می باید جست     داننده تویی هر آنچه دانی آن ده
 
 نمونه 10:
تقدیم به:
خدایی که آفرید
جهان را، انسان را، عقل را، علم را، معرفت را، عشق را
و به کسانی که عشقشان را در وجودم دمید.
گاهی بیاییم و احوالشان را بپرسیم  
 

Print
23778 رتبه بندی این مطلب:
3/5
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان