X

پست های ویژه دانشیار

ابطال آزمون تلک

ابطال آزمون تلک

همه داوطلبین آزمون تلک در جهان را دچار نگرانی کرده است!

مطالب ارائه شده در این مقاله براساس گفتگو با یکی از مدرسین با سابقه زبان آلمانی در اروپا است که مدیر موسسه ای هستند که 15 سال در زمینه آموزش زبان آلمانی به خارجی ها فعالیت دارد. 

تلک یک پیمانکار حرفه ای در زمینه ارزیابی سطح زبان است. موسسه تلک حدودا 5000 شعبه در سراسر جهان دارد و یکی از بزرگترین سازمان هایی است که به صورت ویژه در زمینه ارزیابی سطح زبان آلمانی فعالیت دارد. این سازمان جایگزینی ندارد و هرگز نمی توان شبکه ای مانند تلک را ساخت و یا به فکر جایگزینی برای آن بود. 

ابطال آزمون چیزی است که داوطلبین را در تمامی دنیا نگران کرده است. که در این مقاله به آن می پردازیم. دو نوع ابطال آزمون وجود دارد. ابطال گروهی که در گذشته بیشتر با آن مواجه بودیم و ابطال فردی.

ابطال گروهی زمانی رخ می دهد که مرکز برگزار کننده در آن مقصر است. در چنین شرایطی تمامی افرادی که در روز مشخص در آزمون شرکت کرده اند ایمیل واحدی دریافت می کنند و آزمون آنها ابطال می شود. ممکن است مرکز را نیز جریمه کنند و نمایندگی خود را از آن بگیرند. 

اما آنچه که در این 3 ماه در مراکز مختلف تلک در جهان رخ داده است ابطال فردی آزمون بوده است. که نه برای یک گروه 50 نفری بلکه برای 2 و یا 3 نفر اتفاق افتاده است. ابطال آزمون بدلیل "عقیده یا نظر به تقلب" بوده است نه تقلب! یعنی آنها بدلیل عدم توازن و هماهنگی در نمرات کسب شده در قسمت های مختلف بخش کتبی، نظرشان این است که شما تقلب کرده اید! داوطلبین با اشاره به ماده 6 دستورالعمل آزمون، که درخصوص تقلب است یک ایمیل دریافت می کنند و آزمون آنها ابطال می شود. اخیرا شاگردان من در نروژ، لهستان و ترکیه دچار این مشکل شدند. آزمون آنها با اشاره به همین بند ابطال شد.

آنچه که ما را نگران کرده است و می دانم که داوطلبین ایرانی نیز نگران این موضوع هستند، روند بی معنی ابطال آزمون است. با اینکه آمار ابطال آزمون بسیار کم است اما باز هم نگران کننده است زیرا زندگی یک داوطلب دچار مشکل می شود. این آزمون ارزانی برای ما است اما براساس گفته شما یک داوطلب ایرانی باید به اندازه 5 برابر حداقل حقوق برای شرکت در آن پرداخت نماید و این بسیار نگران کننده است!
ما شکایتی را به دادگاه ارائه کرده ایم که درصورتیکه در این پرونده برنده شویم، همه داوطلبینی که تا به امروز بر این اساس دچار ابطال شده اند را تحت تاثیر قرار خواهد داد. یعنی این امکان وجود دارد که برگه آزمون این داوطلبین مجددا مورد بررسی قرار بگیرد. 
چرا ما می توانیم نسبت به این موضوع شکایت کنیم؟

  • چون تلک در زمان ثبت نام فقط دستورالعمل آزمون را در اختیار داوطلبین قرار می دهد و داوطلبین براساس آن قرارداد را امضا می کنند. در این دستوالعمل درخصوص شیوه جدیدی که در نمره دهی در حال اجرا است، هیچ اطلاعاتی ارائه نشده است. به صورت ویژه باید این عبارت که؛ "عدم توازن نمرات باعث ابطال آزمون می شود"، را ذکر می کردند. 
  • آنها در ایمیل دریافتی نوشته اند ما نظرمان این است که شما در آزمون تقلب کرده اید. این بی اعتبارترین دلیل برای ابطال آزمون است. آنها نمی توانند بدون شواهد و مدارک فردی را متهم به تقلب کنند. براساس "نظر" آنها با زندگی داوطلبین بازی می شود و این دلیلی است که ما برپایه آن دعوای حقوقی را علیه آنها باز کردیم.
  • آنها باید نتایج آزمون را ارائه دهند و براساس شواهد درخصوص آن نظر دهند. نه اینکه برای همه داوطلبین یک ایمیل آماده ارسال کنند. 
  • اگر فردی در آزمون تقلب کند دیگر نمی تواند در آزمون شرکت کند. اما آنها فرد را متهم به تقلب می کنند همچنین می گویند اگر مایل باشید می توانید در آزمون شرکت کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق دوباره تکرار نشود! 
  • ایمیل های دریافتی در خصوص ابطال آزمون، با فرهنگ آلمانی ای که همه ما با آن آشنا هستیم متفاوت است. هزاران دلیل برای طرح شکایت وجود دارد و پیگیری حقوقی تنها کاری است که می توانیم انجام دهیم. 
  • این حق شماست که در آزمون براساس توانایی و تمریناتی که انجام داده اید شرکت کنید. شما می توانید از یک بخش نمره بالا بگیرید و از بخش دیگر صفر بگیرید. عدم پاسخ به یک بخش نمی تواند دلیل تقلب باشد! این بی معنی ترین دلیل برای ابطال آزمون است. بعضی از داوطلبین ممکن است برای آن بخش آماده نباشند! ممکن است دچار استرس و نگرانی شوند و ترجیح دهند بخشی را خالی بگذارند. همانطور که می بینید هزاران دلیل برای صفر گرفتن در یک بخش از قسمت کتبی وجود دارد و هیچ کدام دلیلی بر تقلب نیست و حتی شبه آن را نیز فراهم نمی کند. 

پیشنهاد ما به عنوان مدرس
ما به عنوان مدرسین زبان آلمانی همیشه راحت ترین استراتژی را به داوطلبین ارائه می دهیم. تا به امروز براساس توانایی داوطلب اقدام می کردیم و به آنها می گفتیم اگر از یک بخش صفر بگیرید، اما در بخش دیگر نمره بالا بگیرید می توانید با دریافت حدنصاب از آزمون بگذرید. اما در حال حاضر چنین چیزی ممکن نیست و من دیگر به شاگردانم نمی گویم که فقط روی حدنصاب نمره تمرکز کنند، بلکه می گویم مهارت های خود را در بخش های مختلف بالا ببرید تا الگوریتم شما را به دام نیاندازد. 

تلک موسسه قوی ای است اما در سال های گذشته سوالات خود را به روز نکرده است. به صورت میانگین هر 5 سال باید 40 تا 60 درصد سوالات بروز شود. اما انجام اینکار نیاز به هزینه زیادی دارد و تلک تا به امروز در این امر موفق نبوده است. نتیجه را نیز می توانید ببینید، سوالات در همه جا وجود دارد، افراد با حفظ کردن در آزمون شرکت می کنند و بدون داشتن توانایی، قبول می شوند. پیشنهاد ما این است که هر چه سریع تر در آزمون شرکت کنید، چون نمی توان در مورد آینده و تغییر سوالات و قوانین جدید و تغییر دستورالعمل ها نظر دارد. 

دولت آلمان به نیروی کار نیاز دارد به همین خاطر همه افراد حتی با توانایی کم زبانی را به آلمان می کشاند زیرا سطح B2 واقعی چیزی نیست که داوطلبان بتوانند در کشوری بغیر از آلمان به آن دست پیدا کنند. آنها با حضور در آلمان در مدت چند ماه به این سطح می رسند. ما منتظر تغییر سوالات آزمون هستیم. همچنین منتظریم تا تلک در خصوص ابطال ها توضیح دهد.

داوطلبینی که دچار ابطال آزمون می شوند باید در وب سایت های مختلف در این مورد بنویسند، آنها باید تلک را پاسخ گو کنند! لینکدین، فیس بوک و توییتر بهترین ابزارها برای انتشار اعتراض است. 

در پایان باید اشاره کنم تعداد ابطال ها تقریبا یک درصد از جامعه شرکت کننده در آزمون است اما بدلیل عدم وجود تضمینی درخصوص تکرار آن موضوعی است که باید به آن پراخت شود. 

اطلاعات تماس تلک در وب سایت این موسسه ارائه شده است؛ همچنین اطلاعات زیر مربوط به دفتر ترکیه این موسسه است که می توانید شکایت خود را به آن ارسال نمایید. 

 

telc GmbH Turkey

Tel.: +90 (0) 2123525061
Fax: +90 (0) 2123525062

E-Mail: turkey@telc.net
www.telc.net

telc GmbH

E-Mail: info@telc.net
www.telc.net

 

 

Print
1155 رتبه بندی این مطلب:
3/3
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان