X

پست های ویژه دانشیار

دانلود رایگان مقاله در مورد سالمندان

دانلود رایگان مقاله در مورد سالمندان

اهمیت باغ‌درمانی و باغبانی برای سالمندان در خانه سالمندان

مقاله حاضر در پایگاه WOS موسسه ISI نمایه شده است. در صورتیکه پژوهشگران به این مقاله استناد دهند، اعتبار مقاله آنها بدلیل استناددهی به یک مقاله ISI معتبر افزایش پیدا می کند.  

فایل اصلی این مقاله از قسمت "فایل ها برای دانلود" در پایین همین صفحه به صورت رایگان قابل دریافت است.


عنوان مقاله: اهمیت باغ‌درمانی و باغبانی برای سالمندان در خانه سالمندان

چکیده: باغبانی کشت میوه، گل و سبزیجات است. این به عنوان یک رویکرد درمانی استفاده می شود. فعالیت های باغبانی ممکن است یک استراتژی جدید برای سالمندان برای ارتقای عملکرد ذهنی، اجتماعی و شناختی باشد. در طول چند دهه گذشته، باغبانی به عنوان یک درمان مناسب برای سالمندان در مراکز مراقبت طولانی مدت مورد استفاده قرار گرفته است، در حالی که باغبانی هنوز به عنوان درمانی برای سالمندان در ترکیه استفاده نمی شود. هدف از این مطالعه بررسی فواید یا اثرات مثبت باغ‌درمانی بر سالمندان آسایشگاه‌ها بود. این مطالعه همچنین راه حل های طراحی مفیدی را برای ترویج ایجاد چنین فضاهایی در خانه های سالمندان به ویژه در ترکیه ارائه می دهد. درخواست های باغبانی افراد سالمند در خانه های سالمندان باید به گونه ای برآورده شود که امکان دسترسی آسان افراد در خانه های سالمندان فراهم شود. اهمیت باغداری در این سازمان باید درک و پذیرفته شود.

مقاله علمی سالمندان

 

عنوان انگلیسی مقاله: The Importance of Horticulture Therapy and Gardening for Older Adults in Nursing Home

عنوان مجله: Anadolu Universitesi Sanat & Tasarim Dergisi-Anadolu University Journal of Art & Design

نوع مجله: ISI دارای ضریب تاثیر

شیوه استناددهی صحیح:

Pouya, S. (2018). The importance of horticulture therapy and gardening for older adults in nursing home. Sanat ve Tasarım Dergisi, 8(2), 146-166.

Print
1459 رتبه بندی این مطلب:
2/0

فایل ها برای دانلود

نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان