پست های ویژه دانشیار

مقاله ISI تاثیر پارک و فضای سبز بر کودکان معلول

مقاله ISI تاثیر پارک و فضای سبز بر کودکان معلول

اثرات مثبت محیط طبیعی بر سلامتی کودکان دارای معلولیت

مقاله حاضر در پایگاه WOS موسسه ISI نمایه شده است. در صورتیکه پژوهشگران به این مقاله استناد دهند، اعتبار مقاله آنها بدلیل استناددهی به یک مقاله ISI معتبر افزایش پیدا می کند.  

فایل اصلی این مقاله از قسمت "فایل ها برای دانلود" در پایین همین صفحه به صورت رایگان قابل دریافت است.


عنوان مقاله: اثرات مثبت محیط طبیعی بر سلامتی کودکان دارای معلولیت

چکیده:مشاهده می شود که طبیعت دارای ویژگی های شفابخش و درمانی برای کودکان معلول با ارزش های زیست محیطی طبیعی (پوشش گیاهی، منابع آبی، پرندگان و سایر موجودات زنده) است که آنها در اختیار دارند. کسب اطلاعات در مورد این که این ویژگی ها چیست و حضور کودکان معلول در این مناطق طبیعی چه نوع بهبودی را به همراه دارد، نقطه شروع این مطالعه است. هدف از این مطالعه تعیین تأثیر ارزش‌های محیطی طبیعی دریاچه ایمیر واقع در محیط نزدیک شهر آنکارا بر کودکان فلج مغزی است. به منظور تعریف اثرات درمانی و درمانی ارزش های محیطی طبیعی دریاچه ایمیر-موگان بر روی کودکان فلج مغزی، عوامل طبیعی منطقه دریاچه ایمیر مطالعه گام به گام انجام شد: 1. مشاهده سیستماتیک 2. فرم های مشاهده توسعه 3. نظرسنجی و مصاحبه. در این مطالعه، روش مشاهده بر روی کودکان مبتلا به فلج مغزی انتخاب شده از مدرسه ابتدایی آموزش ویژه Dogan Caglar (DCSEPS) در دریاچه Eymir و اطراف آن اجرا شد. پس از مهیا ساختن کودکان معلول برای پیوستن به سفر و انجام فعالیت های مختلف در منطقه دریاچه ایمیر و اطراف آن به مدت 6 روز، فرم توسعه به منظور بررسی تأثیر این گونه مناطق طبیعی بر روی کودکان مورد مطالعه تهیه شد. این فرم به معلمان شاغل در DCSEPS داده شد و از آنها خواسته شد تا چهار دانش آموزی را که در مطالعه شرکت می کنند در طول درس و کلاس درس مشاهده کنند. برای کسب اطلاعات در مورد سطح عملکرد مناطق طبیعی در آنکارا و میزان کفایت و انطباق آنها و همچنین درک بهتر مشکلات این کودکان، مطالعات پیمایشی بر روی والدین دارای فرزند معلول انجام شد. همچنین مصاحبه حضوری با روانشناس شاغل در مرکز آموزش و توانبخشی فلج مغزی و همچنین در DCSEPS انجام شد. در این مطالعه مشاهده شد که گذراندن وقت در مناطق طبیعی تأثیر مثبتی بر کودکان فلج مغزی دارد و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه رشد حرکتی، زبانی، اجتماعی و عاطفی و همچنین مهارت‌های خودنگهداری را بهبود می‌بخشد.

 

مقاله ISI فضای سبز و کودکان معلول

 

عنوان انگلیسی مقاله: Positive Health Effects of the Natural Environment on Children with Disability

عنوان مجله: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tarım ve Doğa Dergisi

نوع مجله: ISI دارای ضریب تاثیر

شیوه استناددهی صحیح:

Pouya, S., & Demirel, Ö. (2018). Positive health effects of the natural environment on children with disability. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tarım ve Doğa Dergisi, 21(5), 786-799.

782
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما