X

پست های ویژه دانشیار

مقاله ISI اصول طراحی حیاط مدرسه

مقاله ISI اصول طراحی حیاط مدرسه

اصول اصلی طراحی باغ مدرسه معلولین

مقاله حاضر در پایگاه WOS موسسه ISI نمایه شده است. در صورتیکه پژوهشگران به این مقاله استناد دهند، اعتبار مقاله آنها بدلیل استناددهی به یک مقاله ISI معتبر افزایش پیدا می کند.  

فایل اصلی این مقاله از قسمت "فایل ها برای دانلود" در پایین همین صفحه به صورت رایگان قابل دریافت است.


عنوان مقاله: الزامات اصلی طراحی باغ مدرسه معلولان: مدرسه معلولین ارتوپدی Doğan Çağlar

چکیده:

هدف مطالعه: کودکان دارای معلولیت باید در زمین بازی خود فعالیت هایی با امکان بهبود حسی داشته باشند. این مطالعه، در حیاط مدرسه معلولین ارتوپدی Dogan Çağlar در استان آنکارا انجام شده است و الزامات اصلی در مورد پروژه طراحی محیطی برای کاربری های شناسایی شده پیشنهاد شده است. مواد و روش‌ها: مصاحبه حضوری با گروه مدیریت مدرسه، معلمان و والدین به منظور کمک به رشد جسمی، عاطفی و اجتماعی کودکان در مدرسه با توجه به ناتوانی‌شان ترجیح داده شد و نظرسنجی با والدین دانش‌آموزان انجام گردید. نتایج اصلی: در رابطه با طراحی منظر و کاربردهای آن در باغ مدرسه دانش آموزان معلول، پیشنهاداتی با اتخاذ تصمیمات اصلی طرح کلی ارائه شده است. فرآیند تهیه پیش نویس پروژه برای تعیین تصمیمات اصلی طراحی به شرح زیر است. تعیین مشکلات برای هدف، جمع آوری داده ها (پرسشنامه و ارزیابی) برای تعیین وضعیت موجود، تجزیه و تحلیل میدانی (ایجاد توابع)، اتخاذ تصمیمات اصلی طراحی. نکات مهم تحقیق: باید با توجه به گروه‌های سنی مختلف و ویژگی‌های فیزیکی متفاوت برنامه‌ریزی شود، جایی که کودکان با طبیعت ملاقات می‌کنند، خلاقیت خود را توسعه می‌دهند. فضاهای مدرسه و باغ کودکان معلول باید متفاوت باشد. زیرا نیازهای کودکان معلول با توجه به ناتوانی آنها، اولاً نیازهای جسمانی آنها سپس از نظر روانی تفاوت هایی را نشان می دهد.

مقاله ISI طراحی حیاط مدرسه دانش آموز معلول

عنوان انگلیسی مقاله: The design major resolutions of a disabled school garden: Doğan Çağlar orthopedic disabled school

عنوان مجله: Kastamonu University Journal of Forestry Faculty

نوع مجله: ISI دارای ضریب تاثیر

شیوه استناددهی صحیح:

Pouya, S., BAYRAMOĞLU, E., & DEMİREL, Ö. (2017). The design major resolutions of a disabled school garden: Doğan Çağlar Orthopedic Disabled School. Kastamonu University Journal of Forestry Faculty, 17(4), 682-690.

Print
1545 رتبه بندی این مطلب:
2/0

فایل ها برای دانلود

نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان