پست های ویژه دانشیار

مقابله موفق با رو نویسی استادان و دانشیاران دانشگاه Calabria

مقابله موفق با رو نویسی استادان و دانشیاران دانشگاه Calabria

پیش میاید که پژوهشگری قبل از ژرف­ اندیشی و پژوهش کافی روی ایده­ تازه­ ای که به ذهنش رسیده است، آن را درغالب مقاله ­ای چاپ کند. در این ­صورت فرصت خوبی را برای سایر پژوهشگران فراهم می­کند تا آن ایده را پخته کرده، به نتایج بهتری دست یابند، و مقاله وزین ­تری را، البته با ارجاع به مقاله حاوی ایده­ اولیه، به ­چاپ رسانند. در چنین پیش­آمدی، پژوهشگر اول افسوس میخورد که چرا به اندازه کافی روی ایده ­اش تامل نکرده است، و در ارسال مقاله شتاب نموده است. این­جاست که اگر پژوهشگر کم ظرفیت به ­گونه ­ای قبل از انتشار مقاله دوم از محتوی آن آگاه شود ممکن است وسوسه شده و به ­نوعی ایده اصلی مقاله دوم را رونویسی کرده و بنام خود به ­چاپ رساند. در ادامه داستان چنین اتفاق و نحوه مقابله موفق با آن را می­بینید.

مقاله [1] فرمول تازه­ ای برای انتشار نقلی در محدوده 2 بیت با همان تاخیر 1 بیت را به قیمت افزایش 2.5 برابری تعداد دروازه ­های اکثریت در فناوری اتوماتای سلولی کوانتومی (QCA) مطرح کرده است.

مقاله [2] این ایده را بهبود داده و با ارائه فرمولی کامل­ تر و منطقی ­تر انتشار نقلی را با همان سرعت و فقط با افزایش 1.5 برابری هزینه بدست آورده است.

از طرف دیگر نویسندگان مقاله [2] مدار بسیار کارائی برای جمع ­کننده دهدهی در فناوری QCA را در قالب مقاله [3] ارائه کردند که در تاریخ 2/2/2016 با ایرادات بی ­ربط و غرض­ ورزانه رد شد.

اما 4 ماه بعد در کمال ناباوری نویسنده اول [3] ترکیب ایده مقاله­ های [2] و [3] را در مقاله [4] از نویسندگان [1] و در همان مجله [3] مشاهده کرد.

مراتب فورا در قالب طرح سئوال " آیا نویسندگان [4] در زمره داوران [3] هستند؟" به سردبیراعلام شد. پاسخ این بود که خیر، ولی شما می­توانید از نویسندگان [4] یا خود مجله شکایت کنید.

پس از مشورت با اهل فن، تصمیم گرفتیم که تهمت رونویسی نزنیم، زیرا مسیر اثبات آن بسیار طولانی و پیچیده است، بلکه از سر دبیر سئوال کردیم که چگونه مقاله [4] با همان محتوی [3] به این سرعت پذیرفته و چاپ شده است در حالی­که [3] در همان مجله رد شده است؟!

پاسخ "شما حق دارید که مقاله­ خود را دوباره ارسال کنید" بسیار امیدوار­کننده و حاکی از قبول ضمنی رونویسی نویسندگان [4] از [3] بود.

بدین ترتیب [3] دوباره ارسال و پذیرفته شد. اما تاریخ دریافت آن بعد از چاپ [4] بود. بنابراین با یادآوری رونویسی انجام شده (در لفافه ­ای ظریف) از سردبیر خواستیم تا تاریخ دریافت اولیه را منظور کند تا ایده مقاله بنام نویسندگان [3] ثبت شود، که موافقت شد!

ما هنوز نمی­دانیم که نویسندگان [4] چگونه به ایده مقاله [3] پی برده ­اند، در حالی­که ناممکن بودن بدست­آوردن خود بخودی آن در نزد اهل فن بدیهی است.

اما در مورد دست­یابی به ایده [2] احتمال می­رود که اقدام به نشر زودهنگام (بمحض پذیرش) آن در سایت نویسنده­ دوم [2] دلیل اصلی باشد.

مطلب جالب دیگر این­که گسترش یافته مقاله­ [2] در قالب مقاله [5] با اتهام رونویسی ما از [4] رد شد.

جالب­تر اینکه ایده­ اصلی [2] با کمی پیچش در قالب مقاله [6] چاپ شده است که در مورد آن به سردبیر شکایت کرده­ایم. ایشان با لحن تشویق ­آمیزی ما را به کمیته بررسی شکایات ارجاع داد، که اکنون در حال بررسی هستند.

 

[1] S. Perri, P. Corsonello and G. Cocorullo, "Area-Delay Efficient Binary Adders in QCA," in IEEE Transactions on Very Large Scale Integration (VLSI) Systems, vol. 22, no. 5, pp. 1174-1179, May 2014. doi: 10.1109/TVLSI.2013.2261831.

[2] Jaberipur, G., B. Parhami, and D. Abedi, “A Formulation of Fast Carry Chains Suitable for Efficient Implementation with Majority Elements,” in Proc. of the 23nd IEEE Symposium on Computer Arithmetic, July, 10-13, 2016, Silicon valley, USA, pp. 8-15.

[3] D. Abedi; G. Jaberipur, "Decimal Full Adders Specially Designed for Quantum-Dot Cellular Automata," in IEEE Transactions on Circuits and Systems II: Express Briefs , vol.PP, no.99, pp.1-1. doi: 10.1109/TCSII.2017.2703942

[4] G. Cocorullo, P. Corsonello, F. Frustaci and S. Perri, "Design of Efficient BCD Adders in Quantum-Dot Cellular Automata," IEEE Transactions on Circuits and Systems II: Express Briefs, vol. 64, no. 5, pp. 575-579, May 2017. doi: 10.1109/TCSII.2016.2580901

[5] Jaberipur, G., B. Parhami, and D. Abedi, “Design Techniques for Fast Carry Networks with Fully Utilized Majority Gates in Emerging Technologies,” submitted to special issue of TC (TCSI-2016-11-0751), rejected.

[6] V. Pudi; S. K; F. Lombardi, "Majority Logic Formulations for Parallel Adder Designs at Reduced Delay and Circuit Complexity," in IEEE Transactions on Computers , vol.PP, no.99, pp.1-1. doi: 10.1109/TC.2017.2696524

3887
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما