X

پست های ویژه دانشیار

گروه درمانی

گروه درمانی

آزاده فاطمی مقدم

افزایش مصرف مواد مخدر طی قرون گذشته ، نگرانی روز افزونی را برای همه ی جوامع در پی داشته است. این بلای خانمان سوز قدرت تفکر ، خلاقیت ، توان ، کوشش و سازندگی را از انسان ها گرفته و بنیان خانواده و اعتقاد و باورهای دینی آن ها را در معرض نابودی و از هم پاشیدگی قرار داده است و متأسفانه روز به روز رو به گسترش است. کمتر کشوری است که مهمترین و یا یکی از عمده مشکلاتش مسأله مواد مخدر و اعتیاد نباشد. تلاش های فراوانی برای پیشگیری و درمان اعتیاد صورت گرفته است. با وجود این ، اعتیاد در همه سنین و در هر گروه اجتماعی و اقتصادی ظاهر می شود. خصوصیات تسکین دهندگی ، آرامش بخشی و شادی آفرینی سبب شده است تا آثار منفی آن با تأخیر شروع شود و مصرف کنندگان از تبلیغات منفی و زیان آور آن ها غافل شوند. امروزه هم استفاده دارویی از این مواد برای تسکین درد و درمان مجاز و معمول است و اعتیاد هم محسوب نمی شود. با وجود این، زمانی که مصرف این مواد تداوم پیدا می کند و مصرف نکردن آن ها باعث بروز عوارض جسمانی، روانی ، رفتاری و ارتباطی می شود وابستگی دارویی یا اعتیاد گفته می شود. روش های درمانی بسیار متنوعی وجود دارد که باید از بین گزینه های مختلف درمانی ، بهترین و مناسب ترین آن ها را برای این دسته از بیماران انتخاب کرد.

با توجه به نکات ذکرشده، در این پژوهش سعی بر آن شده که تأثیر درمان شناختی –رفتاری گروهی بر کاهش اضطراب و افزایش عزت نفس و امیدواری بیماران وابسته به مواد مورد بررسی و تجزیه وتحلیل قرار گیرد. بعبارت دیگر این مطالعه به دنبال یافتن این پرسش است که آیا  از طریق آموزش درمان شناختی- رفتاری گروهی می توان باعث کاهش اضطراب و افزایش عزت نفس و امید واری معتادان وابسته به مواد گردید یا خیر.

این پژوهش در واقع از پنج بخش اصلی تشکیل شده است. در بخش اول نویسنده توضیفی مختصر در مورد جنبه های اصلی پژوهش، هدف پژوهش، و نیز اهمیت و ضرورت انجام پژوهش ارایه می دهد. سپس در بخش دوم متغیرهای مطالعه و نیز مطالعات نظری و عملی مرتبط با آنها بصورت دقیق مورد بحث قرار می گیرند. بخش سوم نیز به تشریح و توضیح ویژگی ها، فرایندها، و نیز ایزار های استفاده شده جهت جمع آوری و تحلیل داده ها می پردازد. نویسنده سپس در بخش چهارم نتایج حاصل شده از آنالیز داده های جمع وری شده را ارایه و بحث می کند. در نهایت در بخش پنجم نتیجه گیری های کلی بیان می شود.

 در پایان، امید است اثر حاضر در جهت ارتقای دانش خوانندگان و علاقه مندان موثر باشد. نویسنده همچنین از هرگونه نظر و پیشنهادی که پیرامون کتاب و از طریق رایانامه ذیل مطرح شود استقبال خواهد کرد.

Print
2983 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
نویسنده/نویسندگان:آزاده فاطمی مقدم
شابک978-1508729327
سال چاپ کتاب2015
زبانفارسی
تعداد صفحات116
لینک آمازونwww.amazon.com/Cognitive-Behavioral-Therapy-Psychological-Changes-Patients/dp/1508729328
لینک گوگل بوکhttp://
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان