X

پست های ویژه دانشیار

متون علوم زمین

متون علوم زمین

دکتر رضا طلایی - مجید عقلمند

آشنایی با متون تخصصی انگلیسی در رشته های مختلف، به ویژه در رشته های علوم پایه ضروری است چرا که اکثر منابع علمی به زبان انگلیسی است. هرچند در گرایشات مختلف علوم زمین از جمله زمین شناسی کتب با ارزش زیادی به زبان فارسی تألیف و ترجمه شده است، اما حجم این منابع در مقابل حجم عظیم منابع منتشر شده به زبان انگلیسی بسیار اندک است. حجم بالایی از منابع علمی علوم زمین شامل کتب معتبر، مقالات علمی، اسناد، داده ها و اطلاعات و نتایج آخرین تحقیقات انجام شده به زبان انگلیسی منتشر می شوند و استفاده از این منابع مستلزم آشنایی کامل با زبان انگلیسی تخصصی در گرایشات مختلف آن است.

کتاب حاضر برای رشته های مختلف علوم زمین خصوصاً زمین شناسی تهیه شده است. در این کتاب سعی شده با ارائه موضوعات اصلی این علم شامل: کانی شناسی، سنگ شناسی، هوازدگی، فرسایش، رسوب، هیدرولوژی، هیدروژئولوژی، دیرینه شناسی، زمین شناسی ساختمانی، تکتونیک ورقه ای، خطرات زمین شناسی مانند زلزله و زمین لغزش و .... آمادگی لازم برای فراگیری هر چه بهتر متون تخصصی فراهم گردد. مطالب ارائه شده در این کتاب بگونه ای انتخاب شده است که علاوه بر آموزش زبان تخصصی علوم زمین، معلومات دیگری را نیز در خصوص موضوع ارائه شده در اختیار خواننده قرار می دهد. همچنین جهت افزایش توان یادگیری دانشجویان و ارزیابی آنها، تمرینات و خود آزمایی‌های متنوعی در انتهای هر درس قرار داده شده است. انجام این تمرینات در درک مطالب اصلی هر درس و متون تخصصی علوم زمین نقش مؤثری دارد. بطور کلی هدف اصلی از تدوین و تهیه مطالب این کتاب علاوه بر آشنا نمودن خوانندگان با واژه ها و اصطلاحات رایج در علوم زمین، افزایش مهارت آنها در درک متون تخصصی علوم زمین بوده است. در تدوین این کتاب هرچند که سعی گردیده تا متون متنوعی انتخاب شود اما با توجه به گستردگی مطالب علوم زمین امکان افزوده شدن متن های دیگری نیز وجود دارد که امید می رود در چاپ های بعدی امکان پذیر شود.

از آنجا که هر نوشته و متن علمی خالی از اشتباه و کمبود نیست، لذا از تمام اساتید، دانشجویان و همکاران محترم تقاضا دارد با ارائه نظرات اصلاحی و پیشنهادات ارزنده خود، مولفین را مرهون لطف خویش سازند. جای دارد از تمامی عزیزانی که در آماده سازی این اثر مساعدت نمودند تشکر و قدردانی بعمل آید.     

 

Print
4776 رتبه بندی این مطلب:
3/0
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان