X

پست های ویژه دانشیار

رضایت شغلی معلمان
Dr. Majid Aghlmand

رضایت شغلی معلمان

امروزه جهان در آستانه ی قرن بیست و یکم با تحولات عظیم و پی در پی روبروست، تحولاتی که دانش ها و نیازمندی های جدیدی می آفرینند. نیازهایی که از یک طرف به رفاه بیشتر جوامع کمک می کنند و از طرف دیگر بر مشکلات آنها می افزایند. این تحولات روز به روز بار مسئولیت و وظایف نهادها و سازمان های اجتماعی را سنگین تر می کنند. از جمله نهادهایی که ارتباط مستقیم با این تحولات دارد و لزوماً باید با این تحولات هماهنگ گردد، آموزش و پرورش است.

از طرفی، تعلیم و تربیت آدمی از دشوارترین، ظریف ترین و پرثمرترین کارهای انسان می باشد. در این میان معلمان برترین نقش را بر عهده دارند، و نقطه ی آغاز هر تحول آموزشی و پرورشی به شمار می روند. همه ی کشورها به معلمان با انگیزه و اثربخش به عنوان یکی از ارکان اصلی آموزش و پرورش نیاز دارند تا بتوانند جوانان خود را در قالب سیستم تعلیم و تربیتی خود پرورش داده و برای آینده ای بهتر مجهز کنند. عوامل متعددي بر عملکرد شغلي معلمان تأثير مي گذارند ،که اين تأثيرات مي توانند مثبت باشند که به رضايت شغلي مي انجامد و مي تواند منفي باشند که عدم رضايت شغلي را به دنبال خواهد داشت . با توجه به اینکه اگر معلمان  بخصوص معلمان ورزشی از شغل خود رضایت داشته باشند تاثیر این رضایت در فعالیت آنها و نیز میزان جذب افراد به ورزش نیز بهبود می یابد، در نظر گرفتن این مقوله توسط مسؤلان ضروری می باشد. لذا این مطالعه به دنبال بررسی رابطه بین   برخی از ویژگیهای دموگرافی   و رضایت شغلی دبیران تربیت بدنی مدارس استان بوشهر است.

این پژوهش در واقع از پنج بخش اصلی تشکیل شده است. در بخش اول نویسنده توضیفی مختصر در مورد جنبه های اصلی پژوهش، هدف پژوهش، و نیز اهمیت و ضرورت انجام پژوهش ارایه می دهد. سپس در بخش دوم متغیرهای مطالعه و نیز مطالعات نظری و عملی مرتبط با آنها بصورت دقیق مورد بحث قرار می گیرند. بخش سوم نیز به تشریح و توضیح ویژگی ها، فرایندها، و نیز ایزار های استفاده شده جهت جمع آوری و تحلیل داده ها می پردازد. نویسنده سپس در بخش چهارم نتایج حاصل شده از آنالیز داده های جمع وری شده را ارایه و بحث می کند. در نهایت در بخش پنجم نتیجه گیری های کلی بیان می شود.

 در پایان، امید است اثر حاضر در جهت ارتقای دانش خوانندگان و علاقه مندان موثر باشد. نویسنده همچنین از هرگونه نظر و پیشنهادی که پیرامون کتاب مطرح شود استقبال خواهد کرد.

Print
2964 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
نویسنده/نویسندگان:علی صمدیان، صدیقه حیدری نژاد ، ناهید شتاب بوشهری
شابک978-1508525851
سال چاپ کتاب2015
زبانفارسی
تعداد صفحات76
لینک آمازونwww.amazon.com/Influential-satisfaction-physical-education-teachers/dp/1508525854
لینک گوگل بوکhttp://
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان