X

پست های ویژه دانشیار

از کجا بفهمیم مجله ISI است

از کجا بفهمیم مجله ISI است

براساس خبر منتشر شده در تاریخ 04/04/1392 از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ایران جایگاه اول رشد تولید علم جهان را به خود اختصاص داده و از نظر تولید مقالات علمی جایگاه خود را به رتبه پانزدهم جهان ارتقا داده است. همچنین تعدادی از دانشگاه های بزرگ کشور توانستند در میان 500 دانشگاه برتر جهان قرار گیرند. همه اینها نشانه تلاش پژوهشگران و محققان ایرانی است که سعی دارند با فعالیت و تلاش پیگیر، هر روز شگفتی تازه ای در حوزه علم خلق نمایند.

سیاست های علمی و پژوهشی از سوی وزارت علوم و در قالب آیین نامه به دانشگاه ها و مراکز علمی وتحقیقاتی ابلاغ می گردد. آیین نامه چاپ مقالات علمی، به چاپ مقاله در مجلات نمایه شده در موسسه اطلاعات علمی تامسون (ISI) امتیاز بالایی اختصاص داده است و این امر باعث گردیده، اولویت اول پژوهشگران چاپ مقاله در مجلات نمایه شده در موسسه ISI باشد به گونه ای که در آمار منتشر شده از سوی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (02/04/1392) اعلام گردیده است که تعداد مقالات منتشر شده پژوهشگران ایرانی در شش ماه نخست سال 2013 در مجلات نمایه شده در موسسه ISI، هفت هزار و 837 مقاله بوده است.

لزوم چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر بین المللی و عدم آشنایی دانشجویان و پژوهشگران با پروسه چاپ و انتشار علمی و سوالات بسیاری که از سوی آنها دریافت می شد، باعث انتشار مجموعه راهنماهای کوچکی گردید که هر یک از آنها پاسخی بود به سوالات دریافت شده. در ادامه تصمیم گرفتیم این راهنماها به صورت کتاب تنظیم گردد و در اختیار این عزیزان قرار گیرد. به همین منظور اولین کتاب با نام "راهنمای ارسال و چاپ مقالات علمی در مجلات ISI"  در شهریور سال 1391 تالیف گردید. خوشبختانه این کتاب با استقبال خوبی مواجه شد و استقبال پژوهشگران دلیلی شد بر ادامه کار و تالیف کتاب دوم از همین مجموعه.

در کتاب حاضر سعی شد به تمامی سوالات پژوهشگران پاسخ داده شود، آموزش مجموعه ای از تکنیک ها و روش ها در اولویت قرار گرفت و در تمامی بخش ها علاوه بر توضیحات، از تصاویر مختلف برای آموزش گام به گام استفاده شد.

 

در این کتاب تنظیم فصل ها به صورت زیر می باشد:

  • در فصل اول نحوه استفاده از بخش Master Journal List موسسه ISI آموزش داده می شود.
  • فصل دوم به موضوع پر اهمیت مجلات بی اعتبار اختصاص دارد.
  • در فصل سوم بهترین و متداول ترین شیوه های انتخاب مجلات علمی معرفی شده است.
  • و در فصل چهارم؛ به این سوال: "آیا مجله انتخابی من ISI است؟" پاسخ داده شده است.

هدف ما در این کتاب انتشار و به اشتراک گذاری تجربیات حوزه چاپ و نشر علمی، راهنمایی پژوهشگران کشور و تسهیل راه برای آنها بوده است. امیدکه این هدف محقق گردد.

پیشاپیش از بذل محبت عزیزان مخاطب و صاحب نظران و استادان گرامی تشکر نموده و دست این عزیزان را در جهت تهیه آثاری برتر و بهتر به گرمی می فشاریم.

Print
3481 رتبه بندی این مطلب:
5/0
نویسنده/نویسندگان:دکتر آزاده نعمتی و مجید عقلمند
شابک978-1490912769
سال چاپ کتاب2013
زبانانگلیسی
تعداد صفحات56
لینک آمازونwww.amazon.com/Journal-selection-guideline-Thomson-ISI/dp/1490912762
لینک گوگل بوکhttp://
نظرات بسته شده است.

با تکمیل فرم زیر می توانید درخواست خود را به دانشیار ارسال نمایید. درخواست خود را به صورت کامل بنویسید. همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با دانشیار در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس شما

بازخورد شما

درباره دانشیار

سال 1388را می توان آغاز فعالیت گروه دانشیار در زمینه تحقیق و پژوهش دانست. ایجاد تغییر و شرایطی بهتر، قرار دادن پژوهشگران برمسیری آسان تر، آموزش، راهنمایی و مشاوره و حذف محدودیت‌ها، تحریم ها و هر آنچه مانعی جهت رشد علم ایجاد می کند، اهداف، آرمان و دلیلی است که باعث راه اندازی دانشیار شد. در دانشیار مشاور و راهنما هستیم و سعی داریم اطلاعات ارزشمندی را منتشر سازیم. اطلاعاتی که باعث تسریع پروسه تحقیق و پژوهش شود. خدمات تخصصی بسیاری در دانشیار ارائه می گردد. این خدمات به صورت ویژه به محققین، پژوهشگران و اعضای هیات علمی ارائه می شود.   ادامه مطلب

دی ان ان